2008年6月27日金曜日

from organization to system

It might be after protestantism can do that the Christianity came
with stability.

And, might after it coexists with thought that denies the Christianity.

*。
The one-party dictatorship is steady by crushing this making the
enemy.
This is not steady, and is others exclusion.

*。
The Liberal-Democratic Party and Socialist Party
There were stabilities only in this existence and this coexistence
that mutually denied the other party.

*。
The United States and the Soviet Union
It stabilizes to this system that is mutually negative.

*。
It is because the negative feedback system is made from both.

Coexistence with opposition group
This is a negative feedback system.

*。
It is an immunity system of the others exclusion, and this is a
method for creating an organization.

Relation of negative feedback of opposite power to each other

It is a method of the system that is not the organization this.

*。
The present age was finished the organization age, and entered the system age.

Of course, all the organizations are not lost.
The human body is an organization.

*。
However, the mind is entering the age of the system.

Places did not change though I and others had the relation.
However, it began to have the performance that changing places is
possible.

*。
Oneself and others with whom it can exchange it
It cannot know be good if it is said the oneself and others this
quality.

The human nature is approved there as an invariable part.

*。
The human nature space can be done.
Oneself and others change places there.

Parts that cannot be the exchanges of I it, oneself and others of
being possible to exchange it, and new self are work ..

*。
Self of old type and self of new type.

This coexistence is the mental phenomenon world.

This might be a truancy permanent part-timer phenomenon.

*。
I and travel as Basho's traveler are substance, and I am the content.


Travel carries me, and the time sky is my.

*。
A national method is a devotion method.
It has become the trouble phenomenon of the spirit.

It is a patriotism method to injure this further.
Is the salt painted on the wound?

*。
From a fixed ego and an absolute ego to a relative ego and the quantum ego.

The world where society, body, and mind that self and others exercise
relativity and is made become particle and wave motion.

*。
The structure of man and the society changed.

This system self and the society are approved to the renunciation of
war and the success abandonment.

*。
The human nature system space can be done the success abandonment and
here as the significant point that pulls out the renunciation of war
and oneself and others as the fixed point that makes oneself and
others repeatedly and makes it.

This is the earth society.


キリスト教が安定できたのは、
プロテスタントが出来てからだろう。

そしてキリスト教を否定する思想と共存してからだろう。

*。
一党独裁は、敵を作って、これを潰すことで安定する。
これは安定でなく、他者排除だ。

*。
自民党と社会党、
この互いに相手を否定する存在、
この共存にこそ安定があった。

*。
アメリカとソ連、
この互いに否定するシステムに安定がる。

            *。
それは両者で負帰還システムを作っていたからだ。

反対勢力との共存、
これが負帰還システムだ。

*。
他者排除の免疫システム、
これは組織を作る方法だ。

相互に反対である勢力の負帰還関係、

これが組織でない、システムの方法だ。

            *。
現代は組織時代を終え、システム時代に入った。

勿論組織がすべてなくなるのではない。
人体は組織だ。

*。
だが心はシステムの時代に入りつつある。

自分と他人が、関係を持っても、入れ替わったりしなかった。
だが入れ替わりも可能な性能も持ち始めた。

*。
交換可能な自他、
自他同質性と言ったら良いのかも知れない。

そこに不変部分として、人間性が成立する。

                 *。
人間性空間が出来、
そこでは自他が入れ替わる。

自分という交換不可能な部分、
そして交換可能の自他、
新しい自己が作らた。

*。
旧タイプの自己、新タイプの自己。

この共存が、精神現象世界だ。

これが登校拒否フリーター現象であろう。

*。
芭蕉の旅人としての自分、
旅が実体で、自分はその内容。

旅が自分を運び、時空が自分の栖である。

                 *。
国家方式は、執着方式だ。
精神の障害現象となってきた。

これを更に傷害させる愛国法だ。
傷口に塩を塗ることだろうか。

               *。
固定自我、絶対自我から、相対自我や量子自我へ。

自己と他者が相対運動して作る社会、
体と心が粒子と波動になった世界。

*。
人間や社会の構造が変わって来た。

このシステム自己や社会は、
戦争放棄と成功放棄に成立する。

*。
自他を重ねて作る不動点としての戦争放棄、
自他を抜いて作る特異点としての成功放棄、
ここに人間性システム空間が出来る。

これが地球社会だ。

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