2007年6月15日金曜日

Self without self

The Japanese cannot speak to the contrary a lot of presence of others.

The tension and fear cannot be endured.
Keeping silent is safer.

On the other hand, I want to be praised by the person, and want often
to be seemed.
It is pleasant, and fills in feelings glad.

Therefore, problems of variety are reduced to the problem of feelings,
a social problem is converted into the problem of feelings, and an
anti-social decision and the action are taken in good feelings.

This the death from overwork solitude death commits suicide … the
pollution medical treatment damage of crops by chemicals massacre …
false indictment capital punishment … Are not you in the nursing
homicide patricide etc.

The anti-social is anti-self-target and is self-negative.

The relation between the self and the society is asymmetry, and there
is very a person only on part about the society.
That is, there is no dignity of man.

That is, there is no self respect.

The self respect is a paling that goes out, and it is dented.
It is government Japan that assumes the self respect to be an anti-
social.

It is said that a Japanese self respect is an American level in a
certain investigation.
It is opposite to not the self respect in front of the person a lot
of but me one person.

There is a dualism Japanese here.
It is torn up into the polite fiction ego and the real intention ego.


This is an imitation ego and a temporary ego.
In the word of Shi Kishida,
Unmanly, external self who worships foreign country
It is not possible do correspond to the exaggerated delusion ego that
abhors the foreign country and despises and to know.

It is an empty body ego and a midair ego here.
And, that appears a partial ego that doesn't include a whole ego.

Ego not opposable in the presence of others
Isn't it an ego ..an empty body, the midair, and the ego..?



日本人は多数の人前で反対意見を言えない。
緊張と恐怖に耐えられない。
黙っている方が安心である。

一方人に褒められたい、よく思われたがる。
気持ちがいい、うれしい気持ちで一杯になる。

従っていろいろの問題が、
気持ちの問題に還元され、
社会的問題が、気持ちの問題に変換され、
いい気持ちで反社会的決定と行動をとる。

これが過労死孤独死自殺…公害医療薬害大虐殺…
虚偽告発死刑…介護殺人尊属殺人…ではないか。

反社会的であることは、反自己的・自己否定的である。

自己と社会の関係が、非対称で、
人は社会のごく一部でしかない。
即ち人間の尊厳がない。

即ち自尊感情がない。

自尊感情は出る杭であり、へこまされる。
自尊感情を反社会的とするお上日本だ。

ある調査で、日本人の自尊感情は、
アメリカ人並みであるという。
それは多数の人の前での自尊感情でなく、
一人自分と向き合ったときのことだろう。

ここの日本人の二重性がある。
建前自我と本音自我に切り裂かれている。

これが偽自我と仮自我だ。
岸田秀氏の言葉では、
外国を崇拝する卑屈な外的自己、
外国を憎悪し軽蔑する誇大妄想自我に対応するのかもしれない。

ここに空体自我・中空自我、
そして全体自我のない部分自我が現れる、のではないか。

人前で反対できない自我、
それが空体・中空・自我なき自我ではないか!

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