Christian group divides food even if it loses one's job in the United States.
It becomes a garbage hunting when becoming homeless in Japan.
It might die even if alive at home and it not be discovered to live alone and for a while.
This is a difference of the religion with love and the religion that not is.
You may say none with the society.
It hangs in the funeral for millions of yen in Japan.
It is a reason called a funeral Buddhism.
What is a cruel prohibition that takes things philosophically?
*。
It is understood realizing the Buddhism is to train sentences here.
Sentences are made to be understood raising the prayer.
There is no reality there.
This might be a prayer Buddhism.
Weak' deaths are unrelated.
It lives in not relating.
This is a paradox of the Buddhism.
The life is made sentences with sentences.
There is no reality there.
The prayer Buddhism is to declare sentences.
The reality is excluded there.
The person has already been made the corpse and a fossil.
*。
Haruki Murakami is dangerous thoughts when thinking so.
"Far Eastern blog" is pointed out so.
Literature is an attempt of the indecent, dangerous thought that the society should conceal like no so to expose to open pretending.
Literature has succeeded if it cannot be read so.
*。
Haruki Murakami raises love and the soul as real.
In the [anriaru], there is a homicide.
Will his recent work be a device that sublimes the homicide to love?
The Aum Supreme Truth religious cult is killed, and their desires are intercepted.
His latest work, love might be sublimed to the homicide.
Because it is an alternate world, this two are kinematic pairs.
It is equivalence, homogeneity, and both [**].
And, this both are shaken, and it falls into the blind alley.
When the homicide is a soul, putting the soul there becomes it.
This can be read from the ambiguity.
*。
It slips out this national fundamentalism.
It is necessary to kill the person that Europe kills the weak as done in it.
The exit of this homicide was closed.
It is Haruki Murakami.
*。
Literature is a paradox, and self-exclusion.
When it borrows "Far Eastern blog", it becomes dangerous thoughts that conceal the homicide because of love ..it...
Anyway, there is no exit from here.
Violence that suppresses national violence like green peas is necessary.
His idea denies this.
As for him, no do be known of the idea of the review to the trauma that he received.
*。
Isn't "Wall and egg" his traumas?
How do you escape?
He is looking at it.
They are the paradoxes of sentences.
Sentences are the translations that it is a lie and are the delusions if it says clearly.
*。
Isn't it an Aum Supreme Truth religious cult that stepped forward it by one step?
His idea falls into this contradiction.
It is limits of sentences.
*。
It is possible not to do by sentences after this.
アメリカでは失業しても、キリスト教団体が、食料を分けてくれる。
日本ではホームレスとなると、ゴミ漁りとなる。
そして一人暮らしは、自宅に生きていても、
死んでしばらくは発見されないことがある。
これが愛のある宗教とない宗教の違いだ。
社会のあるなしといってもいい。
日本では葬式には、何百万円も掛かる。
葬式仏教といわれるゆえんだ。
悟りを開く、殺生禁止とはなんなのだろう。
*。
ここで仏教の悟りは、文章を修行することだとわかる。
念仏を上げる、文章を分からせることだ。
そこには現実がない。
これが念仏仏教であろう。
弱者の死には関係がない。
関係のないところを生きる。
これが仏教のパラドックスだ。
文章と生を文章化している。
そこには現実がない。
念仏仏教は、文章を声明することだ。
そこでは現実が排除されている。
既に人を死体や化石にしている。
*。
こう考えると、村上春樹は危険思想だ。
「極東ブログ」はこう指摘する。
文学は社会が隠蔽すべき、
猥雑で危険な思想を、
あたかもそうではないように見せかけつつ、公然に晒す試みである。
それがそう読めないなら、文学は成功している。
*。
村上春樹はリアルとして、愛や魂を上げる。
そのアンリアルには、殺人がある。
彼の最近の作品は、殺人を愛に昇華する装置なのだろうか。
オウム真理教は殺され、彼らの思いを遮断する。
彼の最近作は、愛を殺人に昇華しているのではないか。
パラレル・ワールドだから、この二つは対偶だ。
等価・同質・両義だ。
そしてこの両者を揺らし、袋小路に陥っている。
そこの魂を置くことは、殺人は魂であるとなる。
これが両義性から読めることだ。
*。
この国家原理主義から抜け出す。
それにはヨーロッパのやったように、
弱者を殺す人を殺さねばならない。
この殺人の出口を塞いだ。
それが村上春樹だ。
*。
文学はパラドックスであり、自己排除だ。
それを”極東ブログ”を借りると、殺人を愛で隠した、危険思想となる。
とにかく、ここからの出口はない。
グリーン・ピースのように、国家暴力を抑える暴力は必要だ。
彼の考えはこれを否定する。
彼は彼が受けたトラウマへの復習を考えていのかもしれない。
*。
「壁と卵」は彼のトラウマではないか。
どうやって脱出するのだろう。
彼はそれを眺めているのだ。
それが文章のパラドックスであるのだ。
はっきりいえば、文章は嘘と妄想である訳だ。
*。
それ一歩踏み出した、オウム真理教ではないのか。
彼の考えは、この矛盾に陥る。
それが文章の限界だ。
*。
これ以後は文章でやれることではない。
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