When standing in the dipole mode
As for the life, it covers with mud, and whether it is suffering can
be understood why.
The reason for only the dipole mode is that it is a salt of life.
Rejoicing and Bat that passes suffering. Ben.
The dipole mode of suffering and it are rejoicing.
*。
Therefore, it succeeds, it makes an effort for happiness, and it
devotes oneself.
This way of life drove the person mad.
It makes an effort for happiness.
As a result, if you obtain the success and happiness
Uneasiness and suffering the dipole mode are born.
It doesn't give birth to a new rejoicing.
It denies making an effort.
It is because it is a combination that returns no happiness.
*。
Rejoicing where it doesn't return to nothing
The suffering is not the one for happy pursuit.
Suffering that ends in rejoicing
It is suffering from which the god in me is requested.
Travel from which god in me is requested
Time is made, and years are made a traveler.
Pleasure that suffers by request of neither success nor happiness,
search for my god, and covering with three Chisato and these mud, and
derives there.
It is a Basho haiku.
*。
That is, it meets my god.
The life is blocked in this dipole mode.
It is pleasure straight.
That is, how to make the life understands in the dipole mode
phenomenology and the god's program is understood.
ダイポール・モードに立つと、
何故人生は泥にまみれ、苦しみなのか理解できる。
そのダイポール・モードこそ生き甲斐だからだ。
苦悩を通した歓喜、ベート-ベン。
苦悩のダイポール・モード、
それが歓喜だ。
*。
だから成功と幸福のための、努力と精進。
この生き方が人を狂わせた。
幸福のために努力する、
その結果、成功と幸福を得れば、
そのダイポール・モードの不安と苦悩が生まれる。
それは新しい歓喜を生まない。
それが努力を打ち消し、
幸福を無に返す正→反→合だからだ。
*。
無に帰らない歓喜、
その苦悩は幸福追求のためのものではない。
歓喜に終わる苦悩、
自分の中の神を求める苦悩だ。
自分の中の神を求める旅、
月日を栖とし、年月を旅人とする。
成功と幸福を求めるのでなく、
自分の神を探して三千里、
この泥にまみれた苦悩、
そこに得る喜び。
それが芭蕉俳句でもある。
*。
即ち、自分の神との出会い。
このダイポール・モードに人生が詰まっている。
それがまともの喜びだ。
ダイポール・モード現象学で、
人生の作り方、
即ち神のプログラムが分かる。
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