2009年1月22日木曜日

is mother ghost for doughter?

"Shizco san" Sano Yoko

How should her daughter maltreated by mother live?

It only has to desert mother.
Then, I who deserts my mother cannot permit.

This is a double bind.

If mother is killed, I become a murderer.
If mother is not killed, I am killed.
It is very a homicide as for which.

It might be good if it does very.
The case to live through the life suffering is this example.

*。
How do it become it in the Japanese culture?

Let's apply the thought of the ability of Tomioshi Tada.

"The ability is a ghost play that makes passion a hero. "

Because the hero of Mr./Ms. Sano is a daughter, daughter's passion is
made a hero.

Mother is in the ghost.

*。
I cannot kill daughter's passion though I want to kill my mother.

Mother always attacks it.

Mother and the daughter shake each other, and it is swallowed to the
shake.
The daughter is always miserable.

The problem is swallowed by making me miserable.
Then, the problem rests.

*。
70 years thus
As for the daughter, the womb cancer has metastasized to the bone.

Mother becomes an acknowledgment syndrome.

It puts it in a high-level home for the aged spending money with mother can.

Then, it is suffered that mother was deserted to the home for the aged again.

I'm sorry becoming the acknowledgment syndrome, and becoming a good
person mother fires thank you in rapid succession.

*。
The daughter rubs her foot that did not hinder.

"I'm sorry in mother and a bad daughter. "

"You are not bad. "

I'm sorry thank you variously.

*。
When she says in Tada Tomioshi, it becomes an acknowledgment syndrome,
and mother begins to dance as Shite.
It is purified to the macrocosm.

And, it shines with Kirakira between mother and the daughter.

The stage of the ability appeared to the relationship between a child
and his parents without compunction.
Mother became an acknowledgment syndrome, and began to dance the
ability like the ghost.

Acting at one age generation.
It is mother and daughter who has lived for this.

*。
The daughter began also to dance in this world.

It becomes crazy, and it dances to South Korea in Yon when postmortem of mother.


*。
It is mother and daughter's acting at one generation a life
generation.
It was mother years old and 70 90 daughter or more years old for this.


「シズコさん」佐野洋子

母親に虐待された娘はどう生きたらよいのか。

母親を捨てればいい、
すると母親を捨てる自分が許せない。

これはダブルバインドだ。

母親を殺せば、自分は殺人者となる。
母親を殺さないと、自分が殺される。
どっちをとっても殺人だ。

どうしたらいいのだろう。
苦しむ人生を生き抜いた場合がこの例だ。

*。
日本文化ではどうなるのか。

多田富雄氏の能の思想を適用してみよう。

「能とは情念を主人公とする幽霊劇である。」

佐野さんは、娘を主人公としているので、
娘の情念を主人公とする。

母親は幽霊にある。

*。
娘の情念は、母親を殺したいが殺せない。

母親は絶えず襲ってくる。

母と娘は揺れ合い、その揺れに呑み込まれる。
娘は常に惨めだ。

自分を惨めにすることで、問題を呑み込む。
そこで問題は一息つく。

*。
こうして70年、
娘は子宮がんが骨に転移した。

母親は認知症になる。

母親を持てる金をはたいて、高級老人ホームに入れる。

そこでまた、老人ホームに母親を捨てたと苦しむ。

母親は認知症になって、いい人になり、
ごめんね、ありがとうを連発する。

*。
娘は障ることもしなかった足をさする。

「お母さん、悪い娘でごめんなさい。」

「あんたが悪いわけではないのよ。」

ごめんね、いろいろ有難う。

*。
多田富雄氏的に言うと、
母親は認知症になって、
シテとして舞い始める。
大宇宙に浄化されて行くのだ。

そして母と娘の間に、キラキラと輝く。

呵責のなかった親子関係に能の舞台が現れた。
母親は認知症になって、幽霊のように能を舞い始めた。

一世一代の演技。
このために生きてきた母娘だ。

*。
娘も現世を舞い始めた。

母の死後、ヨン様に夢中になって、韓国まで舞って行くのだ。

*。
人生一世一代に母娘の演技だ。
このための母九十余歳、娘七十余歳であった。

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