2009年1月12日月曜日

generocity and genntleness

Intolerance should not and, therefore, be generous.
This is genuine and generous.

The person should be generous.
This generosity is an imitation.
It crystallizes to the intolerance of the even number of the
generosity.

The person should be generous, and this idea ..intolerance.. consists.


*。
The person should be gentle.
This is an imitation.
This idea is cruel.
Cruelty is counterfeited gentleness to me decisively.

Is the gentleness that cruelty makes gentleness?

I and others damage cruelty, and therefore it is unpleasant, and,
wants to nice.
This is genuine gentleness.
It is likely not to revenge it on a cruel person.

Then, cruelty is left loose.
After all, the society is deteriorated.

*。
A good society cannot make it from the impulse of gentleness.

The generosity is not generous to evil.
Even if the bad man might be permitted, evil doesn't permit.

*。
The reason system is advancing than the impulse system though is the problem.

*。
It sheds tears for the gentleness of the impulse system.
Such a person envies others' happiness.

The settlement is bad.
It is incoherent.

That is, there is a part, and is no whole.

*。
The impulse theory and the feelings theory are an empty bodies, midairs, and
the parts in which it is whole.

The gentleness that appears there is unreliable.
It is surely betrayed.

Thus, the government is generated here.
Otherwise, it is not settled.

It is needing of the person of government absolutely for the impulse
system.
The person is only an absolute hypocrite and exists.

Isn't this a tragedy in Japan?
不寛容はいけない、だから寛容だ。
これが本物の寛容だ。

人は寛容でなければならない。
この寛容は贋物だ。
寛容の対偶の不寛容に結晶する。

人は寛容でなければならない、
この考えは不寛容に成り立つ。

*。
人は優しくなければならない。
これは贋物だ。
この考えは残酷だ。
自分に毅然と残酷やって偽造する優しさだ。

残酷の作る優しさは優しさか。

残酷は自分も他人も傷つける、
だから嫌だ、優しくしたい。
これは本物の優しさだ。
残酷な人に復讐することはないだろう。

すると残酷を野放しにする。
結局、社会を悪くする。

    *。
優しさといった衝動では、よき社会は作れない。

寛容性は悪に寛容ではない。
悪人を許すことがあっても、悪は許さない。

*。
理性系は問題はあるが、衝動系より進んでいる。

*。
衝動系の優しさに涙する。
こういう人は他人の幸福に嫉妬する。

まとまりが悪い。
支離滅裂だ。

即ち、部分があって、全体がない。

  *。
衝動論や感情論は、空体であり、中空であり、全体なき部分である。

そこに現れる優しさは、当てにならない。
きっと裏切られる。

かくしてここにお上が発生する。
そうしないとまとまらない。

衝動系にはお上という絶対者が必要になる。
絶対者は偽善者でしかない。

これが日本の悲劇ではないか。

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