2008年8月10日日曜日

phirosophy is mind,thought is soul

Compulsion of wide sense
This word beat as malice far from not running to Western Europe and
was crushed.

The impulse is written by the concept.
It reacts as malice though Western Europe doesn't react to this.

The difference between Europe and Japan is here.

*。
The soul evolves to thought.
The mind is Western Europe that evolved to the philosophy.

What obtained here and lost what

*。
Breath of
Japan that was able to do this thought the world that was more
advanced than Western Europe.

It is the world where evolution is delayed if it sees from Western
Europe.
Western Europe ..ancient times.. exceeded the world of the
communication from mind to mind.

*。
There is something lost with thought and the philosophy.

To make the philosophy and thought
It is necessary to throw away a certain kind of thing.

*。
The impulse complete is denial of such a view.

It is a denial of evolution.

*。
Japan is god's world.
Japan is the beautiful world.

This is absolutely completely seen by the attribute of the world of
the impulse.

*。
All these worlds are my and others' differences, and either are the
same.

When the difference stands out, bullying is killed.

*。
The bullying killing doesn't become a crime.

Because the purpose is to improve the nation.

*。
Therefore, it commits suicide the death from overwork lonely death …
the pollution medical treatment damage of crops by chemicals massacre
… false indictment capital punishment … It is possible not to
complain about the nursing homicide patricide etc. , and to shout the
homicide with the capital punishment.

*。
The homicide to improve the country is permitted, and the homicide
that deteriorates the country is a capital punishment.

This is a characteristic of the impulse system.

*。
The slaughter of the foreign country is criticized.
The slaughter of my country is not assumed to be a slaughter.

This is a characteristic of the impulse system.

*。
When other party's country is an impulse system, it becomes the same thing.

It conflicts completely because of oneself and others' differences.

It permits to me, and it doesn't permit to the other party.

*。
It is a characteristic of the Buddhism Confucianism system.
Do not say the feature of the Buddhism Confucianism.

Oneself and others the same make it when entering for realizing.

*。
However, it keeps silent though the next person is killed.

The same oneself and others system doesn't react.

It is likely to be killed if the most much reacting.

*。
The world not assumed to be the world where the mind was made a philosophy is
quite different.

*。
The philosophy
Sunshiny of the mind is improved, the ventilation of the mind is
improved, and the drainage of the mind is improved.

*。
The mind not to philosophize is a dense primeval forest.

*。
Mind that became soul and philosophy that became thought.

It is quite different by the same spirit and the mind.

*。
Japan is an impulse primeval forest.

If sunshiny of the impulse is improved, the ventilation of the
impulse is improved, and the drainage of the impulse is improved, the
mind might become a philosophy.

*。
Thought and the philosophy have the defect that naturally and not is.

It develops admitting the defect.

*。
It makes it naturally to no admission of the defect.

It was defective there.

There are only a free mind and a soul there.

*。
Thought and the philosophy make a mind and a good soul.

There are a defect and a problem there, too.

*。
It is comparable even number structural reason as for the defect of
the mind of nature, the defect of the philosophy, and both defects.

*。
It lives in living in imperfect for complete, and imperfect there,
and there is a difference that approaches completely.

*。
Realizing method that aims at philosophy and mind that develops mind
as vanishing point.

It was able to be understood here that the mind that did not make the
philosophy was a delusion.


広義の強制性、
この言葉は西欧に通じないどころか、
悪意として叩き潰された。

衝動を概念で書く、
これに西欧は反応しないが、
悪意として反応する。

ここにヨーロッパと日本の違いがある。

          *。
魂は思想に進化し、
心は哲学に進化した西欧だ。

ここで得たものと失ったものがる。

*。
阿吽の呼吸、
これが出来る日本は西欧より高度の世界と思っていた。

西欧から見れば、進化の遅れた世界だ。
西欧は、以心伝心の世界は古代に超えていた。

           *。
思想や哲学を持つことで失うものがある。

哲学や思想を作るには、
ある種の事を捨てねばならない。

*。
衝動的完全は、そういう見方の否定だ。

進化の否定だ。

           *。      
日本は神の世界だ。
日本は美しい世界だ。

これは衝動の世界の属性で、
完全で絶対に見える。

*。
この世界は自分と他人の違いもなく、
皆同じだ。

違いが目立つと、いじめ殺される。

*。
いじめ殺しは犯罪にならない。

国家を良くするためだから。

                *。
だから過労死孤独死自殺…公害医療薬害大虐殺…
虚偽告発死刑…介護殺人尊属殺人…に文句も言わず、
殺人は死刑と怒鳴れる。

*。
国を良くするための殺人は許され、
国を悪くする殺人は死刑だ。

これが衝動系の特性だ。

*。
外国の虐殺は非難し、
自分の国の虐殺は虐殺としない。

これが衝動系の特性だ。

              *。
相手の国が衝動系だと、同じこととなる。

自他の違いで、全く対立する。

自分には許し、相手には許さない。

*。
仏教儒教系の特性だ。
仏教儒教の特徴といっていないことに注意しよう。

悟りに入ると、自他同一化する。

*。
だが隣の人が殺されても黙っている。

自他同一系は反応しない。

もっとも反応すれば、殺されるだろう。

           *。
心を哲学化した世界と、していない世界は全く違う。

*。
哲学は、
心の日当たりを良くし、
心の風通しを良くし、
心の水はけを良くする。

*。
哲学のない心は、鬱蒼とした原始林だ。

*。
思想となった魂、
哲学となった心。

同じ魂や心で全く違う。

            *。
日本は衝動原始林だ。

衝動の日当たりを良くし、
衝動の風通しを良くし、
衝動の水はけを良くすると、
心は哲学となるのだろう。

*。
思想や哲学には、自然で無い欠陥がある。

その欠陥を認めて展開する。

*。
欠陥を認めず、自然のままにする。

そこにも欠陥があった。

そこのはただの心と魂しかない。

               *。
思想や哲学は、よき心や魂を作る。

そこには欠陥や問題もある。

*。
自然の心の欠陥、
哲学の持つ欠陥、
両欠陥を比較できる対偶構造理性だ。

*。
そこのは完全を求めて、不完全を生きることと、
不完全を生きて、完全に近づく違いがある。

*。
心を消点として展開する哲学、
心を目標とする悟り法。

哲学を作らない心は妄想であることが、ここに理解出来た。

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