2008年8月30日土曜日

living is killing one another

What is living?

A lot of people began to collide with such a root problem.

The answer is written in the culture.
The answer is a culture.

*。
Let's think about Basho's case.

He had the life, and it had the abilities of variety there.

He chose musical instruments of haiku assuming that the abilities
were integrated.

Haiku of variety were performed with musical instruments of haiku.

*。
The contemporary society is like the self-actualization as for this.

However, the principle of not the self-actualization but social adjustment is
compelled.

*。
It is a translation of not living in me and living in the society.

The one for here to feel the self-denial becomes a truancy permanent
part-timer.

It is a translation that defends my soul.

*。
A social adjustment might become and the denial become becoming of own soul.

*。
Then, the one that there is no self-actualization since beginning appears.

It is a translation that a social adjustment is a self-actualization.

*。
It is a translation where the person of no so exists, too.

When standing in the standpoint of the nation
You only have to run on the railway track of nation.

It is a nation.

*。
The nation is a translation that doesn't admit the idea of variety.

As a result, the nation has not consisted.

It is a translation variously done to compose this.

It is ..nation that can do.. Yac.

*。
It is a translation that can be said even if it ..nation.. ..tumor.. passes.

It is a nation to repel this idea.

*。
The nation doesn't admit diversity.
Non-accommodator is convicted to the god standing in the standpoint
and it lynches it.

That is, the one that it doesn't follow the nation and the foreign body are
excluded.

This violence is a power of the state.

*。
It is a translation to which the nation goes mad.
This is carried through by violence.

This is a National violence.

*。
There are a lot of people who do not think this to be violence either.

The nation that doesn't admit diversity however is beginning to disregard ..
cancer of the society.. Fn ..

*。
It is necessary to live through this nation.

Then, the problem whether take with the nation or throw it away appears.

*。
The haiku field was expelled from Basho.

It is a reason that became a truancy permanent part-timer.

*。
It is a problem of it is in the age in a social adjustment and what time.

Even in such a system, it is possible to live in own soul.

*。
This was Basho, and the Japanese culture.

I hear that Murasaki Shikibu does the concubine, and was alive.
It was proven recently.

*。
To live is to play musical instruments of I.

This can be preserved even in the situation now.

*。
There is a person whose I am a nation, too.
A person not so is bullied.

However, it is bullied even if becoming the person of the nation.
All standing power people are out of order.
I am bullied.

*。
Are you bullied or bullied?

Am I bullied for myself?
It was a difference whether it was bullied by others.

*。
Mr. source of light bullied himself by himself, and bullying was
killed by Mr. source of light on purple.

However, Mr. source of light got bullying killed after all on purple.

*。
Living in this world is killing one another.

What do you do in that?

An eternal masterpiece, and this is a structure and law of The Tale of Genji.


生きるということはどういうことか。

多くの人がこういう根本問題に衝突し始めた。

その答えは文化自身に書いてる。
その答えが文化でもある。

         *。
芭蕉の場合を考えよう。

彼は生命を持ち、そこにはいろいろの能力があった。

彼はその能力を統合するものとして、
俳句という楽器を選んだ。

俳句という楽器で、いろいろの俳句を演奏した。

         *。
現代社会は、これを自己実現というようだ。

だが自己実現ではなく、社会適応という原理を強要される。

*。
自分を生きるのでなく社会を生きるという訳だ。

ここも自己否定を感じるものは、
登校拒否フリーターとなる。

自分の魂を守る訳だ。

              *。
社会適応が、自己の魂の否定なることがある。

*。
すると自己実現は初めからないというものが現れる。

社会適応が自己実現であるという訳だ。

*。
そうではないという人もいる訳だ。

国家の立場に立つと、
国家という線路を走ればいい。

それが国家だ。

            *。
国家はいろいろの考えを認めない訳だ。

この結果、国家自体成り立たなくなってきた。

これを成り立たせようといろいろやる訳だ。

それが出来る国家な訳だ。

             *。
国家が出っ張りすぎているとも言える訳だ。

この考えを退けるのが国家だ。

*。
国家が多様性を認めず、
神に立場に立って、非適応者を、断罪しリンチする。

即ち、国家に従わないものと異物排除する。

この暴力が国家権力だ。

        *。
国家が狂った訳だ。
これを暴力で押し通す。

これがナショナル・バイオレンスだ。

*。
これを暴力と思わない人も沢山いる。

だが多様性を認めない国家は、社会のガンな分けだ。

*。
この国家を生き抜かなければならない。

すると国家と取るか、捨てるかの問題が表れる。

        *。
芭蕉も俳句界を破門された。

登校拒否フリーターとなった訳だ。

*。
社会適応、何時の時代にもある問題だ。

こういう体制でも、自己の魂を生きられる。

*。
これが芭蕉だったし、日本文化だった。

紫式部はめかけをやって、生きていたそうだ。
最近それが証明されたということだ。

              *。
生きることは、自分という楽器を奏でることだ。

これは現在状況でも保存される。

*。
自分が国家である人もいる。
そうでない人はいじめられる。

だが国家の人になってもいじめられる!
権力にに立つ人は、皆いかれている!
自分をいじめている!

*。
いじめられるかいじめられるか。

自分で自分をいじめるか、
他人にいじめられるかの差だった。

          *。
光源氏は自分で自分をいじめ、
紫の上は光源氏にいじめ殺された。

だが結局、光源氏も紫の上にいじめ殺された。

*。
この世を生きることは殺し合いだ。

その中で何をやるか。

これが永遠の名作、源氏物語の構造と法則だ。

0 件のコメント: