2009年8月14日金曜日

gentleness=cruel

It thinks about victim's suffering by seeing blood, and it inflicts a severe punishment on.

This is the first former impulse.
That is, there is can being able no looking cry as for the moon it.

*。
However, can addition is not only this as for reason.

How it is necessary to do to reduce crime there enters.

Then, the crime that the draconianism causes is foreseen.
The severe punishment will prevent the crime, and there is a crime that it causes, too.

*。
Is it good if it does very to reduce crime?

When thinking so
The crime is comprehensible when thinking that it is a strange occupation by making it to the person who attaches to a special occupation.

In a word, such a person is not made.

*。
The severe punishment might make a special occupation if it thinks so.
The severe punishment contractor might be made.

For instance, there is a maltreated child.
It might be good if it does very so as not to make them a criminal.

The severe punishment is assumed to be fear to the maltreated person, and there is a person who stops it, too.
However, the severe punishment becomes a further cruelty, and there is a person who accelerates the cruelty, too.

*。
It might be good if it does very so as not to make the maltreated child a cruelty assailant.

When thinking so, the severe punishment is not necessarily good.

*。
The lay judge should think about this problem.

*。
Nice to the victim
The severe punishment more than the necessity might be added to the assailant.

The best society is not here.

The best society should not excessively react to one, and make the public at large suitable.

*。
This is a festival of the life.
It eats negative entropy.

The immunity society of the current power
It shifts to the best society where it eats negative entropy.

Then, Japan will be moving backward.

血を見て、被害者の苦しみを考え、厳罰に処する。

これが一次元衝動だ。
即ち、月を見なけれがない。

*。
だが理性を加えれは、これだけではない。

そこには犯罪を減らすには、どうすればいいかが入ってくる。

すると厳罰主義が、引き起こす犯罪が予見される。
厳罰は犯罪を予防するだろうが、
それが引き起こす犯罪もある。

     *。
犯罪を減らすにはどうしたらいいか。

こう考えると、
犯罪は特殊な職業についた人とし、
変な職業だと考えると分かり易い。

つまりそういう人を作らないようにする。

    *。
そう考えると、厳罰は特殊な職業を作っているのではないか。
厳罰請負業者を作っているのではないか。

例えば虐待された子がいる。
彼らを犯罪者にしないにはどうしたらいいのだろう。

虐待された人には、厳罰を恐怖として、止める人もいよう。
だが厳罰がさらなる虐待となって、
虐待を加速される人もいる。

*。
虐待された子を虐待加害者にしないにはどうしたらいいだろう。

こう考えた時、厳罰は必ずしもいいことではない。

*。
裁判員はこの問題も考えなければならない。

    *。
被害者に優しくすることは、
加害者に必要以上の厳罰を加えることもある。

ここには最適社会はない。

最適社会は、一つに過剰反応するのでなく、
社会全般を適当化しなくてはならない。

*。
これが生の祭典だ。
負のエントロピーを食べることだ。

今の権力の免疫社会は、
負のエントロピーを食べる最適社会に移行している。

すると日本は逆行をしていることになる。

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