2008年4月24日木曜日

sadness of cruelty

To live, the person kills and eats the living thing.

The acting Tibet people is killed and wounded for the Heian era of
China.
The human race is killed and wounded for the Heian era of the
Dainichi this empire.

There is sadness also on the killed side.

There is sadness also on the killed side.

Both are understood.
It is harmony to understand a different standpoint.

*。
Everyone is ..sadness.. alive.

To kill
It says as the country is defended for the country.

This is a paraphrase of sadness.
It is not possible to kill at all if it doesn't say so.

*。
Then, the killed side : please.

Is country defended for country?

Being possible to say here
There is no idea of doing please because of not killing.

*。

To live, it kills.
This might be an original sin.

Then, is it an original sin to kill the enemy to live?
This is finished even if it doesn't do.

It becomes it if living if killed at that time or dying.

*。
At this time, there is sadness also on the killed side.

Is it good when doing very when thinking so?

It is made to kill and it raises it.

Is there harmony there?

*。

The mind includes the mind that makes the mind an enemy.

Ally's mind fights against enemy's mind.

Do not kill ally's mind.
Kill enemy's mind.

*。
When the ally is winning, it mans it.

If the enemy wins, it is a brute.

Then, it is made to kill for the brute and it raises it.
Is this a human nature?

*。
Then,
Will not an innate life be made coarse?

The received life is used without permission by my own discretion.

It is made to kill for you and it raises it.

This is to own my life.

Harmony is not here.

*。
Kill killing if you kick.

This is a standpoint of the selfish desire egotism.
My life assumes me to be the one.

In the Buddhism, there is no idea that the life is the receiving one.

It comes to it.

Sadness on the side killed here doesn't consist.

It will be called a Buddhism that the strong one wins.

*。

Let's calculate by the Nash function.

There is a strategy that the public peace in the world becomes the
maximum.
It leaves it to a strong side.

This age field breaks.

This is called a public peace.
It is not a public peace.

*。
The public peace is to stand on a weak side.

At that time, the person becomes a soul.

The weak are loved, and both souls are done.

This is person's best.
It cannot be this.

It is possible to do freely less than this.

*。

Adventure not feared
The weak are loved.

Spirit of freedom
It thinks of the weak.

It lives with power and the weak not defeated.

This that the weak including me become the souls is a glory of God.


人は生きるために生物を殺して食べる。

中国の平安のために、逆らうチベット人を殺傷する。
大日本帝国の平安のために、人類を殺傷する。

殺す側にも悲しみがある。

殺される側にも悲しみがある。

双方を理解すること、
違う立場を理解することが、調和だ。

*。
誰もが悲しみを生きている。

殺すために、
国のためとか、国を守るとか言う。

これが悲しみの言い換えだ。
そう言わないと、とても殺せない。

*。
では殺される側はどうか。

国のため、国を守るためというだろうか。

ここで言えることは、
殺さないためのどうかしようという考えがない。

            *。

生きるために殺生する。
これが原罪かも知れない。

では生きるために敵を殺すことは原罪か。
これはしなくても済ませられる。

その時殺されるとなると、
生きるか死ぬかとなる。

*。
この時、殺す側にも悲しみがある。

そう考えたらどうしたらいいのだろうか。

殺させて上げます。

そこに調和があるだろうか。

           *。

心の中に、心を敵とする心がある。

味方の心と敵の心が争う。

味方の心は、殺すな。
敵の心は、殺せ。

*。
味方が勝っている時は人間。

敵が勝てば畜生。

すると畜生のための殺させて上げます。
これが人間性か。

*。
そうすると、
天から授かった命を粗末にすることにならないか。

授かった命を自分の一存で、勝手に使う。

貴方のために殺させて上げます。

これは自分の命を所有していることだ。

ここに調和はない。

*。
殺したければ殺しなさい。

これは我欲我執の立場だ。
自分の命は自分のものとしている。

仏教には、命は授かりものだという考えがない。
そういうことになる。

ここで殺す側の悲しみは成り立たない。

強いものが勝つことを、仏道と言っていることになる。

             *。

ナッシュ関数で計算しよう。

世界の安寧が最大になる戦略がある。
強い側に任せることだ。

この時世界は壊れる。

これを安寧という。
それは安寧ではない。

*。
安寧とは弱い側に立つことだ。

その時、人は魂となる。

弱者を愛し、魂を共にする。

これが人の最適、
これ以上のことは出来ない。

これ以下のことは自由に出来る。

         *。

恐れなき冒険、
弱者を愛することだ。

自由の精神、
弱者を思うことだ。

打ち負かされない力、
弱者と共に生きることだ。

自分を含む弱者が魂になる、
これが神の栄光だ。

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