2007年6月30日土曜日

Postwar problem Germany and Japan

Germany and Europe are the worlds of the theory reason.
Japan and Asia are the worlds of the feelings theory and the
pasteboard dump.

The past was able to be cut in Germany.
It will not advance it in the future when it sticks to the validity
of past Germany.
Then, the one to say the validity of past Germany can go to the jug
by arresting it as a crime.

Japan doesn't cut in the past.
A past general becomes Mars, and it rules now.
Suppressing past validity becomes a blasphemy of Mars and the spirit
of the war dead.
The past becomes a god, and it rules a state.

The war responsibility pursuit of Asia is a confrontation with Mars.
Asia is confronted with the god in Japan.
This god is not in Asia.
This god is only in Japan.

The Japan criticism of Asia is the responsibility none in god's
blasphemy and god.
This becomes the discrimination torture cruelty of Asia.

It ..Japanese oak.. mistakes it the apology so much at most.
Other party's face is saved.

The insistence of the parrot to government Japan and the insistence
of government Japan to Asia come in succession.

Asia should be pleased with the possession of the edge with Japan.
=Victims should be pleased with the possession of the edge with
Asahara.
The parrot new truth is spoken.
The presiding judge says.
The crime is only an organization of the group defense though the
crime was a noble aim for defendants.
Victims will not obtain it no remembrance of anger.

Why do you apologize the Japanese oak of right act in the religion?
I think the bereaved family and victims to be relieved by the apology
even a little.
The decision is said.
It is far with the comfort of the person who reflected because it
regrets from the bottom of its heart.

Isn't this a relation between Japan and Asia?
It is not settled by the feelings theory pasteboard dump theory in
east Asia.
However, there is a possibility of settled in daytime in South Korea
to pass Southeast Asia.

Southeast Asia
It is because it is possible to get rid of the past to live in the
future.
It doesn't stick to the pasteboard dump.

Because a present pasteboard dump is a national interest, it is troublesome.

Because the economy of China and South Korea is oscillation = bubble,
and this collapses from it, it is necessary to take the experience of
Japan that experienced this collapse many times.
The pasteboard dump of China and South Korea might be put up by this.



ドイツとヨーロッパは理論理性の世界。
日本とアジアは感情論、そして面子の世界。

ドイツでは過去を切ることが出来た。
過去のドイツの正当性にこだわると、未来に進めない。
そこで過去のドイツの正当性を言うものは、
犯罪として、逮捕して刑務所に入れる。

日本は過去を切れない。
過去の将軍が軍神となって、現在も支配する。
過去の正当性を抑圧することは、軍神や英霊の冒涜となる。
過去が神となり、国家を支配する。

アジアの戦争責任追及は、軍神との対決だ。
アジアは日本の神と対決する。
アジアにはこの神はいない。
この神は日本だけにいる。

アジアの日本非難は神の冒涜、神に責任なし。
これがアジアの差別拷問虐待になる!

せいぜいそんなに謝れというなら、
誤ってあげましょう。
相手の顔を立てる。

オウムのお上日本への主張と、
お上日本のアジアへの主張が重なる。

アジアは日本と縁を持ったことを喜ぶべきだ。
=被害者らは麻原と縁を持ったことを喜ぶべきだ。
オウム新実は言う。
裁判長は言う。
被告らにとって、犯罪は崇高な目的だったが、
犯行は集団の組織防衛に過ぎない。
被害者らは怒りを覚えざると得ないだろう。

宗教上の正当な行為というなら、何故謝るのか。
謝罪で遺族、被害者らが少しでも安らげばと思う。
判決は言う。
心底悔いて反省した者の慰藉とは程遠い。

これが日本とアジアの関係ではないか。
東アジアでは感情論面子論でまとまらない。
だが東南アジアを通した、日中韓ではまとまる可能性がある。

東南アジアは、
将来を生きるために過去を捨てることが出来るからだ。
面子にこだわらない。

現在の面子は国益になっているので厄介だ。

それより中韓の経済は発振=バブルであり、
これは崩壊するので、
この崩壊を何度も経験した日本の体験を取り入れねばならない。
これで中韓の面子を立てられるかもしれない。

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