Shuichi Kato makes Japan "Here now" group.
That is, the entire parts that not are gather.
There is an idea of requesting the feature of the couch case from "
Here now", too.
If psychiatry is used, the Japanese becomes a handicapped person.
In a word, handicapped person's characteristic :.
The group of the entire part that not is is assumed in all.
There seems to be a case where the part is assumed in all, too.
"Here now" consideration
It is not done to do now.
Psychiatry does such a point.
The person exists in the world, the history, and the whole.
However, when fixing to the denial of the war historical view
Will not you stick to "Here now"?
In a word, it doesn't go a step the history.
In a word, the future is not thought.
Present is stopped in the past.
With the brain as the idea of the war historical view, more wonderful
life might be able to be done.
Preparations to the future are not stricken sticking to here now.
It forcibly stays in the current state, and miserable life is done.
This is that the able-bodied person sees in the handicapped person.
Fighting against the vicinity and the world
You might live happily happily.
There is a line that cannot certainly be transferred.
It compromises and it becomes and the self-negative.
However, not compromising either becomes the self-negative.
Is it thought about this closing of accounts?
When the able-bodied person is related to the handicapped person
Wasteful life is fairly done, and it is pointed out that it has such
an impression.
When thinking so
Is not Japan today fairly doing wasteful life?
It is not done to do toward the future of now.
Is not amendment of the constitution not supposed also to stick to
rather than preparations to the future in the past?
The bright future of the entire Japan and Japan is not seen there.
Even if United Nations Coro of the comfort woman problem is done, and
Yasukuni is struck hard to the United States, do you do?
The bright future is thrown away.
That has stuck to in murky past.
It sticks to "Here now".
That doesn't do doing now.
Time doesn't exist in the world, and it is condensed to one point.
Time of one point and Asperger time.
加藤周一氏は日本を「今ここ」集団とする。
即ち全体のない部分の集まり。
精神障害者の特徴を、「今、ここ」に求める考えもある。
精神医学を使うと、日本人は障害者となる。
つまり障害者の特徴は、
全体のない部分の集まりを全体とする。
部分自体を全体とする、事例もあるようだ。
「今、ここ」意識は、
今できることをしていない。
精神医学はこういう指摘をする。
人は世界や歴史や全体において存在する。
だが戦争史観の否定に固定すると、
「今、ここ」にこだわっていることにならないか。
つまり歴史を一歩進めることをしない。
つまり将来を考えず、
現在を過去に止めてしまう。
戦争史観を考えるほどの頭脳を持っていたなら、
もっと素晴らしい生活が出来るのではないか。
今ここにこだわって、将来への布石をうっていない。
無理に現状にとどまり、惨めな生活をしている。
これは健常者が障害者に見ることだ。
近隣や世界と争うより、
仲良く楽しく暮らしたほうがいいのではないか。
確かに譲れない一線がある。
妥協してばかりでは、自己否定になる。
だが妥協しないことも自己否定になる。
この決算を考えているのか。
障害者に健常者が関わると、
ずいぶんもったいない生活をしている、
そういう印象を持つことが指摘されている。
こう考えると、
今の日本は、ずいぶんもったいない生活をしていないか。
今将来に向かってできることをしていない。
改憲も将来への布石というより、
過去にこだわることになっていないか。
そこには日本全体や日本の明るい将来が見えない。
靖国にしても慰安婦問題にしても、
国連でぶっ殺され、
アメリカに殴り飛ばされてもやることなのだろうか。
明るい将来を捨てて、
暗い過去にこだわっている、のではないか。
「今、ここ」にこだわって、
今できることをしていない、のではないか。
時間が世界に存在せず、
一点に凝縮されている。
一点の時間、Asperger時間。
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