2014年4月8日火曜日

paradox of power and 科挙

Power is always criticized. That is, it is since power is wrong. But it is not lost even if this passes till when. That is, it is since it is required. This is a law of an action and reaction. * Then, Confucius thought. It is the method of making wrong committing suicide. It is that power makes it selfish. * Now, it is the classical examination system for the the government service that has been a problem in the East. Even if power commits suicide, even if the classical examination system for the the government service ruins a country, it continues being useful. Look at Japan. A government official takes all states and is still alive. * Japanese people say that a government official needs to die also by whom. However, it does not die. The body where a life will be stabilized if it becomes a government official. * This is the paradox of the classical examination system for the the government service. That is, it oscillates and the classical examination system for the the government service is useful in incoherence of thought. That is, it is stopping this oscillation. It is using a reverse feedback system. The end of proof. 権力は何時も批判される。 即ち、権力は悪だから。 だがこれが何時まで経っても、なくならない。 即ち、それが必要だから。 これが作用と反作用の法則である。      * そこで孔子は考えた。 悪を自殺させる方法だ。 それは権力の好き勝手にさせることである。 * 今、東洋で問題になっているのは、科挙である。 権力は自殺しても、科挙は国を滅ぼしても生き続ける。 日本を見てみろ。 役人は、国家を奪いつくし、それでも生きている。      * 日本人は誰でも、役人は死ねという。 しかし死なない。 役人になると、生活が安定するからだ。 * これが科挙のパラドックスである。 即ち、科挙は発振して、支離滅裂を生きる。 つまりこの発振を止めることである。 それは負帰還システムにすることである。 証明終わり。

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