2010年6月4日金曜日

essence of Israel and Palestinian problem

There is a point of living at any time.
There is a point of living even when it dies.
There is a person that this is real existence, too.

*。
There is a point of living even when killed.

Let's reverse this by kinematic pair super-reason = intellect.
There is a point of living even when the person is killed.

*。
The death is a possibility of the present existence that it is not possible to exist.

Let's reverse also this.
The life is a possibility of the present existence that it is possible to exist.

*。
This is real existence.
This is a self-identification of contradiction absolutely.

*。
There is a point of living even when the person is killed.
There is a point of living even when it is killed by the person.

These are contradiction.
However, it is also possible to take out no contradiction here by the theorem of Kleene.
However, it cannot be proven.

*。
It kills and it is killed.
This is a paradox of the life and the death.

It is a human nature to cancel this, and is daily life.

This is a reality that the person faces.

*。
The reality is to cancel the paradox of the life and the death in daily life.
That is, it was ..no contradiction.. generable from contradiction.

*。
This kinematic pair is to oscillate contradiction.
All the possibilities are there.

It is free to kill and to be killed.

*。
This is a modern civilization.
The modern civilization oscillated existence.

This is not understood in real existence and the present existence.

*。
It is a condition of this stopping the growth economy, and making it to the stable economy.

*。
As for living, it can be seeing actually put.

The reality was to have canceled the paradox of the life and the death in daily life.

The real existence theory oscillated the life and the death.
It is an unknown paradox.
That is, it was contradiction of no contradiction.

*。
The spirit of the reality fixes the person's existence.

Freedom and the justice oscillate the human nature, and exist unknown of the person.
This is contradicted.

*。
Freedom and the justice were villain's existence grounds.

*。
To the world where this was exceeded
There is Palestinian problem with Israel.

The cancellation of the paradox of Israel and Palestine is a problem because the person is a person.

*。
If it is not super-reason, this is not seen.

どんな時も生きる意味がある。
それが死ぬときでも、生きる意味がある。
これが実存だという人もいる。

     *。
殺される時でも、生きる意味がある。

これを超理性=対偶知性で反転してみよう。
人を殺す時でも、生きる意味がある。

*。
死は現存在の存在不可能という可能性である。

これも反転してみよう。
生は現存在の存在可能という可能性である。

*。
これが実存である。
これは絶対矛盾の自己同一化である。

   *。
人を殺す時でも、生きる意味がある。
人に殺される時でも、生きる意味がある。

これらは矛盾である。
だがKleeneの定理で、ここに無矛盾を取り出すことも可能である。
だがそれを証明することは出来ない。

*。
殺すことと殺されること、
これは生と死のパラドックスである。

これを解消することが人間性であり、日常である。

これが人の直面する現実である。

*。
現実とは、生と死のパラドックスを日常に解消することである。
即ち、矛盾から無矛盾を生成できた。

     *。
この対偶は、矛盾を発振させることだ。
そこにはあらゆる可能性がある。

殺すことも殺されることも自由である。

*。
これが現代文明だ。
現代文明は、存在を発振させた。

これは実存や現存在では、把握されない。

*。
これが成長経済を止め、安定経済にする条件だ。

     *。
生きることは、現実においてのみ可能である。

現実とは、生と死のパラドックスを日常に解消することであった。

実存論は、生と死を発振させた。
それは意味不明のパラドックスだ。
即ち、無矛盾の矛盾であった。

*。
現実の精神が人の存在を確定する。

自由と正義は、人間性を発振させ、人の存在を意味不明にする。
これは矛盾そのものである。

*。
自由と正義は、悪党の存在根拠であった。

    *。
これを超えた世界に、
イスラエルとパレスチナ問題がある。

イスラエルとパレスチナのパラドックスの解消が、
人が人であるための問題だ。

*。
これは超理性でないと見えない!

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