2008年12月9日火曜日

real thing and imitation

What did the philosophy of Europe do?

What is what Japan lacks in case of being compared with Western Europe?

Western Europe studied to modern ages in Latin.
Wax what.

*。
Though the household word is a conversation
Latin and where are definitely different?

The household word and the study word were distinguished in Western Europe.

The world of daily life and the truth was distinguished.
The science and technology was approved here.

*。
The problem of the science is a truth.

In a word, the situation that may be called the distinction between the real
thing and the imitation a philosophy is recognized.

The truth is not distinguished by the condition that it only has to
ride the wagon in Japan.

*。
The Japanese doesn't have recognition that Japan is an imitation.

It doesn't have such an ability to distinguish.

*。
It might be a human nature approved to the distinction of the truth.

There is no human nature even if there is a good person in Japan.

There is no idea of man's truth.

Grand Poobah or well-made person
There is no recognition whose Grand Poobah is a villain though this
distinction exists.

There is roughly no epistemology.

*。
The structure of Western Europe can understand that it regards a
common man and true person as a good person the person of the
imitation.

This is confused, and money and power are called in Japan Grand
Poobah.

As a result, how. might
The villain rules a state, and people are preyed on.

It becomes a furnace in appreciation for alive.

*。
When it is welcome if people do not have the tsutsuga during a day either, it
becomes it.

The denunciation of the evil is not permitted in appreciation for Grand Poobah.


Even if the person is killed by Grand Poobah, Grand Poobah is cool.

*。
There is no what understands from the Minamata disease research that
there is a murder in the beginning, and the person was killed as a
result.

This not having become a murder talks about this current state.

*。
The homicide that the power of the state does is not a homicide.

F Ayarits exists saying ..so...

It becomes very because of the intention of the nation like the criminal law
etc.

*。
It is not in Japan though there is a truth in the law of Western Europe.

It is unquestionable for the homicide that the country does.
This is done by the Western Europe method.

The Japanese understands the truth is not given up.

*。
Western Europe is used without the truth idea.
0 wars were not considered for the person not to die.

If other party's one bullet was hit, it was a design to die.
This did not become a problem.

That is, there was no human nature in Japan.

*。
Japanese industry is imitation industry.

The people's deaths are not made a problem.

*。
That is, the recognition doesn't exist, and the one to say it is
excluded though Japan is an imitation.

*。
Japan is ..homicide impulse.. alive.

It is necessary to understand the truth to escape from it.


ヨーロッパの哲学は何をやっていたのだろう。

西欧に比べ日本に欠けているものがあるとしたら、なんだろう。

西欧は近代までラテン語で学問していた。
何でだろう。

*。
日常語は、会話だが、
ラテン語とどこが決定的に違うか。

西欧では、日常語と、学問語を区別していた。

日常と真理の世界を区別していた。
ここに科学技術の成立があった。

*。
科学は真偽を問題としている。

つまり本物と贋物の区別が哲学だといっていい状況が認識される。

日本ではいい気持ちになればいいといった具合で、
真偽の区別はしない。

     *。
日本人は日本自体が贋物であるといった認識はない。

そういった区別する能力がない。

*。
真偽の区別に成立した人間性だろう。

日本にはいい人はいても、人間性はない。

人間の真偽といった考えはない。

偉い人とかよく出来た人、
この区別はあるが、偉い人が悪党である認識はない。

大体認識論がない。

  *。
偽の人をただの人、真の人をよき人と考えると、
西欧の構造が理解できる。

日本ではこれがごちゃごちゃで、
金や権力を偉い人という。

この結果どうだろう。
悪党が国家を支配し、人々は食い物にされている。

生きていることに感謝しろとなる。

*。
人々も一日恙無ければ有難いとなる。

偉い人に感謝し、その悪の糾弾を許さない。

偉い人は偉い人で、人を殺しても平気だ。

     *。
水俣病研究で分かったことは、
初めに人殺しがあり、
結果として人が殺されたのはないことだ。

これが殺人事件にならなかったことがこの現状を語っている。

*。
国家権力のやる殺人は殺人ではない。

こういうい不文律が存在している。

刑法など国家の意向でどうにでもなる。

*。
西欧の法には真偽があるが、日本にはない。

国がやる殺人は問題なし。
これを西欧法でやるのだ。

日本人には真偽の観念がないことが分かる。

   *。
真偽観念なく西欧を使う、
ゼロ戦は人が死なないように考慮されていなかった。

相手の銃弾が一発当たれば死ぬ設計になっていた。
これが問題にならなかった。

即ち日本に人間性はなかった。

*。
日本産業は贋物産業である。

国民の死は問題にされない。

*。
即ち、日本は贋物であるが、その認識はなく、
それをいうものは排除される。

*。
日本は殺人衝動を生きている。

それを脱出するには真偽の理解が必要だ。

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