2008年12月16日火曜日

from knowlege to wisdom

Foolishness and cleverness are socially symmetry.

For the individual, are the fool and cleverness symmetry?
There is cleverness in the school record a lot.
It is a product of a special situation of result.

A modern villainy society doesn't come into existence if there is cleverness.

*。
Is cleverness that earns money clever or foolish?

If cleverness is extraordinarily done, money cannot be earned.
Neither the scholar nor the artist who is the crystal of intelligence
are rich.

*。
Where is different as for cleverness and the fool?

The Gauss and Mozart were extraordinary cleverness.

However, an extraordinary fool is not known.

*。
The self-same contradicted making is absolutely the one of cleverness
and the fool having done in the individual and the society.
You seem may think so.

That is, cleverness and the fool are symmetry.

*。
This world is making of good and evil, cleverness, and the fool and the truth.
the same

There is no overall cleverness.
It in some respects becomes foolish in clever and other points.

There was no clever nation in the whole society though the individual
had cleverness overall.

However, there is a quality in the society.

*。
It is understood that there is a usage of a clever element here and a foolish
element.

Does it be that a clever society exist?

This is a difference of wisdom.

It is not clever.
It is understood to have wisdom that they concentrated.

*。
It might be the adult world where this is mature.

There is cleverly bias too much at the present age.
This is not clever.

*。
Thus, it reached a wisdom society.

Hereafter, it will be not the result but a wisdom society in the
school.
It is reflected in the quality by the society.

This is just optimization of structural reason.


社会的には馬鹿と利口は対称である。

個人において、バカと利口は対称か。
学校の成績では利口がたくさんいる。
それは成績という特殊状況の所産だ。

もし利口がいるなら、現代の極悪社会は生まれない。

*。
金を稼ぐ利口は、利口かバカか。

とてつもなく利口をやれば、金を稼げない。
知能の結晶である、学者や芸術家は金持ちではない。

*。
利口とバカはどこが違うのか

とてつもない利口として、ガウスやモーツァルトがいた。

だがとてつもないバカは知られていない。

    *。
個人も社会も利口とバカの絶対矛盾的自己同一化したものだ。
こう考えてよさそうだ。

即ち、利口とバカは対称である。

*。
この世は、善悪・利口とバカ・真偽を同一化したものだ。

全体的利口はいない。
ある点で利口すると、他の点でバカとなる。

個人に総合的に利口はいても、
社会全体で利口な国家はなかった。

だが社会には品質がある。

    *。
ここの利口成分とバカ成分の使い方があることが分かる。

それは利口社会が存在することであるか。

これは知恵の違いだ。

利口そのものでなく、
それらの結集した知恵があることが分かる。

*。
これが成熟した大人世界だろう。

現代は利口に偏り過ぎいている。
これは利口でないことだ。

*。
かくして知恵の社会に到達した。

これからは学校に成績でなく、知恵の社会だ。
それは社会に品質に反映される。

これは構造理性でいう最適化に他ならない。

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