2008年11月7日金曜日

improvement of person and improvement of society

With the person because of the society
An Oriental monism requested the person's improvement.

A Western Europe dualism
The improvement of person's social competence was aimed at.

*。
With the society that becomes a good person for here
The member of society who processed social issues was born.

*。
All societies that only have to become good people come into
existence.
Cawakiyo is waited for for 100 years.

As for the scalar society, this
The society where the person often does the society is a vector
society.

The difference between arithmetic and algebra is here.

*。
It is a scalar society of which the society lives apart with the person.

It is a vector society that integrates the person with the society.

The ability is structurally different.

*。
Vector man and the society
It is natural that vector man and the society rule the scalar.

*。
This was a problem of Western Europe and the Orient.

The Orient is structurally included in Western Europe.
The ability is structurally different.

However, the human nature doesn't become an object.

*。
The ability of Western Europe is structurally higher, and, however,
the human nature is not higher.

*。
Then, Western Europe is assumed to be a career to the intellect and
the sensibility space of Western Europe, and the Orient etc. are
modulated to it.

*。
The Halki Murakami literature and the Western Europe literature of China and
India arose.

If this was assumed to be the third literature, the multi-cultural
world was opened.

Ability of culture
The structure and the phenomenon were developed with the new world.

*。
The society becomes a career, and the person modulates it.

This is a structure of the earth society.

    
**。
The Western Europe form has been enhanced so that the Orient culture may
modulate.

The nation and the culture were made to relativity, and quantized.

*。
In the space related to the Western Europe movement, the person exists as an
invariable part and a significant point.

This is a super-world of the present.


人と社会の関係で、
東洋的一元論は人の向上を求めた。

西欧的二元論は、
人の社会的能力の向上を図った。

*。
ここにいい人になる社会と、
社会問題を処理する社会人が生まれた。

*。
皆いい人になればいい社会が生まれる。
百年河清を待つことだ。

これをスカラー社会といえば、
人が社会をよくする社会は、ベクトル社会だ。

ここには算数と代数の違いがある。

*。
人と社会が別居するスカラー社会だ

人と社会を一体化するベクトル社会だ。

構造的に能力が違う。

   *。
ベクトル人間や社会が、
ベクトル人間や社会がスカラーを支配することは当然だ。

*。
これが西欧と東洋の問題であった。

東洋は構造的に西欧に含まれる。
構造的に能力が違う。

だが人間性は対象にならない。

*。
西欧の方が構造的に能力が高い、
だが人間性が高いことはない。

   *。
そこで西欧の知性と感性空間に、
西欧をキャリアとして、
それに東洋などを変調する。

*。
村上春樹文学や中国やインドの西欧文学が生まれた。

これを第三文学とすれば、
多文化世界が開かれた。

文化の能力、
その構造と現象が、新世界に展開された。

*。
社会がキャリアとなり、
人がそれを変調する。

これが地球社会の構造だ。

    
     **。
西欧形式が、東洋文化も変調するように拡張された。

国家も文化も、相対化され、量子化された。

*。
西欧的運動関係空間に、人は不変部分や特異点として存在する。

これが超現代世界だ。

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