2007年12月4日火曜日

Salinger problem

The contemporary civilization : person's way of life.
A noble death or money and power were humble way of lives or it tore
it up.

The method of die noble not getting the suicide and a mental disease
pierces through the dignity of man of the Lane style or it surfs by
the humour of the Batoson style.

*。
The art and literature of Japan is torn up into two.
In addition, it was torn up into,, and Halki Murakami.

For her, man's dignity sect and he are the humour sects.

Though it is possible to classify so
Then, it is and the neighborhood to Nobel prize.

In Europe, the dignity of man, Japan, and the United States are
humours.
It becomes it so when making it extremely.

*。
After all, the problem of the humour is strangled by the escape from
the problem by the paradox.

Salinger who was of course near the pursuit of the dignity of man
lived in the mental trouble.

*。
Dignity of man and adventure not feared.

Spirit of dignity of man and freedom.

Dignity of man
Power not defeated.

The dignity of man and the god must have the glory.

Way of life where it returns to heaven.

*。
It doesn't become it so in the humour development.

Power to defeat to success, happiness, and others.

Dream and hope
Power to depend on money, thing, and power.

Pleasure and impression
Feelings that only I only have to avoid.

Live in the income, consumption, and the desire that even I who only
has to be profitable who only has to avoid it now × × only have to
avoid.

Way of life that returns to syndrome and "It is possible to come here
now" soil.

*。
When comparing it like this
The difference between a humble way of life and a noble way of life
is understood.

The humour method also
Isn't it a certain kind of success story?

Saying as the success in the adventure not feared is unsuitable.
It is not a success and it commits a double suicide.

Therefore, it is success not feared or no.
Helen Keller said so.

It is an adventure committing a double suicide with me that it doesn't fear.

*。
I who not is excluding me am not.
The world where I have the world is myself.

It is frenzy in the view.
It is frenzy to a humble way of life.

Therefore, it ends in unskilled, the suicide, and the mental disease.

I humble am killed.

This difference is not understood if it is not skilled in the paradox.

It deciphers it by the incompleteness theorem of Gёdel.


現代文明は人の生き方を、
高貴な死か金と権力の卑しい生き方か切り裂いた。

高貴な死が自殺と精神病にならない方法が、
レイン流の人間の尊厳を突き抜けるか、
ベイトソン流のユーモアでサーフィンするかだ。

*。
日本の文芸も二つに切り裂かれ、
更によしもとばななと村上春樹に切り裂かれた。

彼女は人間の尊厳派、彼はユーモア派。

こう分類できるが、
するとノーベル賞に近いのは、よしもとばななだ。

ヨーロッパは人間の尊厳、
日本とアメリカはユーモア。
極端化するとこうなる。

*。
ユーモアの問題は、問題からの逃亡で、
結局パラドックスに絞め殺される。

もちろん人間の尊厳の追求に近かった、
サリンジャーはメンタルトラブルを生きた。

*。
人間の尊厳、
恐れなき冒険。

人間の尊厳、
自由の精神。

人間の尊厳、
打ち負かされない力。

人間の尊厳、
神に栄光あれ。

天に帰る生き方。

*。
ユーモア展開ではこうならない。

成功と幸福、
他人に勝つ力。

夢と希望、
金・物・力に依存する力。

喜びと感動、
自分だけよければいい感情。

今よければいい×金になればいい×自分さえよければいい、
所得・消費・欲望に生きること。

「今こここれ」症候群、
土に還る生き方。

*。
このように対比すると、
卑しい生き方と高貴な生き方の違いが分かる。

ユーモア法も、
ある種の成功物語ではないか。

恐れなき冒険に成功すると言うのはそぐわない。
成功でなく心中しているのだ。

だから恐れなき成功か無か。
ヘレン・ケラーはそういった。

自分と心中する、それが恐れなき冒険だ。

*。
自分以外ない、自分がない。
自分の中に世界がある、世界が自分だ。

見方では狂気だ。
卑しい生き方には狂気だ。

だから下手すると、自殺と精神病に終わる。
卑しい自分を殺している!

この違いはパラドックスに習熟していないと分からない。
Gёdelの不完全性定理で解読することだ。

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