The person who did not suit the nation was mass-produced in the age of the nation.
They dreamt the ego and freedom as a kinematic pair of the nation.
The ego and freedom are the delusions, and it is not actually constructed in Japan.
Europe was also so.
Then, the contemporary literature was set, and the ego and freedom were developed with here.
*。
Living [shita] to which people having been excluded by nation assumed ego and freedom to be literature.
The ego and freedom excluded the nation.
It is an exclusion relation to each other in a word.
*。
That is, the other party's denial's becoming an affirmative of the self became a self-responsibility.
It is such a relation to each other.
Then, it is false, and there seem to a nation and real existence there.
It is a nation that achieves it and literature.
It was not originally.
This is a mistake and a fantasy.
It fights with the other party, and it exists.
*。
There was no nation or nor literature since beginning.
Thus, only the state power where what remained there killed literature and the weak of the falsework and was effective when the age of real existence was passed.
*。
It is [yatteita] human races how many.
It was done that it was not [roku] either.
It is villainy national power, and delusion literature.
*。
Then, did real existence become Hitler and Stalin why?
The god was still necessary.
Then, what were the ego and freedom?
Only the absolute yell that called the person and it existed.
*。
The nation was an evil spirit, and real existence was a ghost.
Such a simulation is approved.
After all, the nation and literature might have been the delusions.
This adjusts to the Godel's incompleteness theorem.
*。
Do not act against the Godel morality.
It is strangled by the paradox when acting.
The present age is a mountain of the corpse.
It is overwrited with the nation with literature.
Contents are the heap of corpsess.
There is no reason why this may be a man activity of you.
A national fundamentalism ended.
*。
Dostoevsky might have been a revenant whom a national fundamentalism had invented.
国家の時代に、国家に適合しない人が大量生産された。
彼らは国家の対偶として、自我と自由を夢見た。
日本においては、自我と自由は妄想であり、現実に構築されない。
ヨーロッパもそうであった。
そこで現代文学が設定され、ここに自我と自由を展開した。
*。
国家から排除された人々が、自我と自由を文学とした生計した。
その自我と自由は、国家を排除した。
つまり互いに排除関係だ。
*。
即ち、相手の否定が、自己の肯定となることが、自己責任となった。
互いにこういう関係だ。
するとそこにありもしない、国家や実存があるように思える。
それを実現する国家と文学だ。
それはもともとなかった。
これが錯覚や幻想だ。
それが相手と戦うことで、存在してしまう!
*。
国家とか文学は、初めからなかった。
かくして実存の時代を過ぎると、
そこに残ったものは、仮構の文学と、
弱者を殺して生きる国家権力だけであった。
*。
人類何をやっていたのだろうか。
ろくでもないことをやっていた。
それが極悪国家権力と、妄想文学だ。
*。
では実存が、何故ヒトラーやスターリンになったか。
やはり神が必要だった。
すると自我と自由は何であったのか。
絶対者を呼ぶ、叫び声でしかなかった!
*。
国家は悪霊であり、実存は死霊であった。
こんなシミュレーションが成立する。
結局、国家も文学も妄想であったのではないか。
これはゲーデルの不完全性定理に整合する。
*。
ゲーデル・モラルに逆らうな。
逆らうと、パラドックスに絞め殺される!
現代は死骸の山だ。
それを国家と文学と上書きしている。
中身は、死体の山だ。
これが人間活動であっていい訳がない。
国家原理主義は終わった!
*。
ドストエフスキーも国家原理主義が生みだした亡霊であったのだろう。
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