Japan is Hideyoshi's prison.
Then, shouting Hideyoshi and Hideyoshi is a life effect.
Prisoner in jail
This man sense of alienation is a cooped-up feeling, and the darkness of mind.
It is assumed the meaning of clinging to Hideyoshi, and living in it.
*。
There is this also in the world if it often thinks.
Therefore, it freely aims at real existence with the ego.
However, it was a delusion.
*。
In the Godel's incompleteness theorem,
It is a delusion when short-circuited as for sentences and the realities.
I cannot go out of the delusion hell very.
*。
It is so, and it is only a delusion and exists when thinking by sentences.
Person's way of life was finally clarified.
Do not think by sentences.
Sentences are the one only of the record of something.
It thought by the record, and the life was lost.
*。
The Godel's incompleteness theorem taught that the person was a life.
Do not think by sentences.
It is the one only of the record.
*。
A Japanese race who did not have the character understood it well.
The freshness of The Tale of Genji
It is because it is the one that it was recorded there is a life.
*。
There is a life in the beginning.
Bergson knew this also in Europe.
Literature becomes a delusion because of thinking in the word.
There is a life before the word.
*。
The life can be recorded and it record in the word.
However, there is no life there if it thinks about the life in the word.
This is a Godel's incompleteness theorem.
*。
It thinks about the effect of the point of living or the life here.
There are neither a point of living nor a life effect there.
One this is education and collapse of the office.
There is no life there.
Living has collapsed.
*。
This is a meaning of the Godel's incompleteness theorem.
日本は秀吉の監獄である。
そこで秀吉様、秀吉様と叫ぶのが生甲斐である。
監獄の囚人、
この人間疎外感が、閉塞感であり、心の闇である。
それを秀吉にすがって、生きることの意味とする。
*。
よく考えれば、この程度のことはどこの世界にもある。
だから自我と自由で、実存を目指す。
ところがそれが妄想であった。
*。
ゲーデルの不完全性定理で、
文章と現実を短絡するとそれは妄想である。
いくらやっても、妄想地獄を出られない。
*。
そうだ、文章で考えると、それは妄想でしかない。
やっと人の生き方が解明された。
文章で考えるな!
文章は何かを記録するだけのものだ。
記録で考え、生命を失った。
*。
ゲーデルの不完全性定理は、人が生命そのものであることを教えた。
文章で考えるな。
それは記録するだけのものだ。
*。
文字を持たなかった日本民族は、それをよく理解していた。
源氏物語の生々しさは、
生命があって、それを記録したものだからだ。
*。
初めに生命がある。
ヨーロッパでもベルグソンはこれを知っていた。
文学が妄想になってしまうのは、言葉で考えるからだ。
言葉以前に命がある。
*。
命を言葉で記録は出来る。
だが言葉で命を考えれば、そこには命はない。
これがゲーデルの不完全性定理だ。
*。
ここに生きる意味とか生甲斐を考える。
そこには生きる意味も生甲斐もない。
この一つが、教育や職場の崩壊だ。
そこには命はない!
生きることが崩壊した。
*。
これがゲーデルの不完全性定理の意味だ。
0 件のコメント:
コメントを投稿