Free life of Aristotle and good life.
Let's paraphrase this as narrow life and wide life.
*。
Free nation and good nation.
Free patriotism and good patriotism.
Free, good feelings and good, good feelings.
It is happy with a free success and happiness and a good success.
Free impression and good impression.
The former gradually becomes extreme.
There is an extreme dependency.
There are a soul and a race in the latter.
*。
A narrow band and the latter of the former are broadband.
There is a cooped-up feeling in the former.
There is a wide, big mind in the latter.
As for strong feelings, it is understood that the pressure of the
cooped-up feeling makes it.
When feelings are widely enlarged, it is understood that it changes
into the mind.
*。
Isn't it natural to love countries?
Murderous intent is here.
There is an intention that kills the person who assumes that they do not love
countries.
The country is loved.
Isn't wanting to do the homicide to the excuse a real intention as
for this?
The person who says that it will not love countries
There is a will to do the conviction lynching murder standing in god'
s standpoint.
There is a will that rules the other party by fear.
However, patriotism might be used to rule others.
*。
The room for the soul and the race is not here.
True Japanese spirit and Japanese spirit that occurs there.
Greater East Asia Co-prosperity Sphere and eight Koichi.
It might be integral.
Isn't it patriotism that makes patriotism more extreme?
The one and it that makes the beautiful one more beautiful are the
one that beauty went to ruin. Rodin.
The one that patriotism was made patriotism further
Isn't if it is a Japanese spirit, and Greater East Asia Co-prosperity
Sphere, it ruin of patriotism?
*。
Narrow patriotism and wide patriotism.
There is murderous intent in the former, and is a race in the latter.
Narrow feelings and wide feelings.
National patriotism that makes cooped-up feeling and that of narrow
feelings more extreme.
Soul and race that evolves narrow feelings to wide mind.
*。
This country : now.
The cell was divided to narrow strong making and the wide race sect.
The nation is a narrow sect.
Some people are wide sects.
I wonder whether this is birth of mother from the becoming it nation
from independence and patriotism to the race from the nation.
*。
It adventures from patriotism to the race of no fear.
It is mental from narrow to wide of freedom.
The power from free happiness to good happiness not defeated.
The glories must be in the world and Japan from free Japan to good
Japan.
アリストテレスのただの生活、よい生活。
これをナローな生活、ワイドな生活と言い換えよう。
*。
ただの国家、よい国家。
ただの愛国心、よい愛国心。
ただのいい気持ち、よいいい気持ち。
ただの成功と幸福、よい成功と幸福。
ただの感動、よい感動。
前者はだんだん過激になる。
過激依存性がある。
後者には魂と品格がある。
*。
前者はナローバンド、
後者はブロードバンド。
前者には閉塞感がある。
後者には広く大きな心がある。
強烈な感情は、閉塞感の圧力が作ることが分かる。
感情を広く大きくしていくと、
それが心に変ることが分かる。
*。
国を愛することは当然じゃないか。
ここには殺意がある。
彼らが、国を愛さないとする人を、殺す意思がある。
国を愛する、
これを口実に殺人をしたいのが本心ではないか。
国を愛さないと言う人を、
神の立場に立って、断罪リンチ殺害する意志がある。
恐怖によって相手を支配する意志がある。
ただ他人を支配するために、
愛国心を使っているのではないか。
*。
ここには魂や品格の余地がない。
そこで出る大和魂、日本精神。
大東亜共栄圏、八紘一宇。
一体なんだろう。
愛国心を更に過激にした愛国心ではないか。
美しいものを更に美しくしたもの、
それは美しさの荒廃したものだ。ロダン。
愛国心を更に愛国にしたもの、
それが日本精神、大東亜共栄圏だったら、
それは愛国心の荒廃したものではないか。
*。
ナローな愛国心、ワイドな愛国心。
前者には殺意があり、
後者には品格がある。
ナローな感情、ワイドな感情。
ナローな感情の持つ閉塞感、
それを更に過激にする国家愛国心。
ナローな感情をワイドな心に進化させる魂と品格。
*。
今この国は、
ナロー強烈化とワイド品格派に細胞分裂した。
国家はナロー派、
一部の人々はワイド派。
これが国家からの自立、
愛国から品格へ、
母なる国家からの出産ではないだろうか。
*。
愛国から品格へ、
恐れなき冒険。
ナローからワイドへ、
自由の精神。
ただの幸福からよい幸福へ、
打ち負かされない力。
ただの日本からよい日本へ、
世界と日本に栄光あれ。
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