Mother is nice to the child, and it becomes accustomed and there are
an instruction and a child who receives it in the sickness of this
when the double bind theory is applied by Batoson, and it gets sick.
There might be a lot of perhaps gentle, serious, scrupulous children.
The child follows the self-stop and mother.
Mother might also have the guilt that makes the child a toy.
When explaining by the Lane theory
Mother who is nice at the sickness is put between mother and child,
and the fault enters mother and the child, and it cracks between the
child and mother.
Mother and Nisehaha are connected by hypocritical acting, and the
child and Nisehaha are connected by false acting.
A normal relation between mother and the child is torn up by Nisehaha,
and enters the state of an integrated malfunction.
In the Batoson theory,
The child has mother killed the character, and mother gets motherhood
killed by Nisehaha.
Mother and child, straight, and it is not possible to exist.
Well, let's apply this theory to the suicide attack.
There are circumstances of variety.
Mother tells the child to die splendidly for the country.
Most children will believe this.
Mother and the child are obedient, serious, and are scrupulosities.
That is, let's assume that it is a character that makes the food of
the example of the lie story funny story small talk joke serious.
Mother and child and an integrated malfunction are lived, and in the
Lane theory, it develops, and it lives in the delusion.
It becomes a spirit of the war dead that the delusion dies for the
country for the country in Yasukuni.
It is maintenance of social normality to become a pierrot with mother
and child when the Batoson theory is applied, and to process sadness
by pleased acting.
Actually, there is mother who cried as coming back without dying, too.
However, it is concealed at the people.
The Japanese is violently variously torn up.
The last smile of the special attack corps is here.
The pierrot's acting
Acting of hypocrisy and false
Wasn't this true?
Feelings of fact that makes this smile serious.
That is, it was soaked in pleasure to die for the country.
The truth might be pierrot's acting.
The result as which the Batoson theory and the Lane theory are the
same is recognized.
With both theories
It is recognized to this phenomenon that it acts if opposite as man.
The person to whom it was driven in there ..acting.. doesn't obtain
the bamboo basket for the loophole.
For the real intention and the integration of the appearances.
Does not both theories consist for the Japanese?
"..mother.. good-bye ..mother and mother... "
There is mother who receives such a testament, too.
It is true that this was a sacred Dainichi this empire as the fact.
ベイトソンらによるダブルバインド理論の応用、
病気になると母親は子供に優しくする、
これを病気になれ命令と受け取る子供がいる。
多分優しく真面目で几帳面な子が多いだろう。
子供は自己停止、母親に従う。
母親とて、子供をおもちゃにする罪悪感はあるだろう。
レイン理論で説明すると、
母子の間に、病気のとき優しくする母を入れる、
母と子供に断層が入り、子と母の間に亀裂が入る。
母と偽母は、偽善の演技で結ばれ、
子と偽母は、虚偽の演技で結ばれる。
母と子の正常な関係は、
偽母によって切り裂かれ、
統合失調状態になる。
ベイトソン理論では、
子供は母によって人格を殺され、
母も偽母によって母性を殺される。
母子とも、まともではいられない。
さて特攻にこの理論を適用しよう。
いろいろの事情があって、
母は子に、お国のために見事に死になさいという。
殆どの子はこれを真に受けるだろう。
母も子も、素直で真面目で几帳面、
即ち、嘘例え話笑い話世間話冗談を本気にする性格だとしよう。
レイン理論では、母子とも統合失調を発症、妄想を生きる。
その妄想が、お国のためと、国のために死ぬ、靖国の英霊になるなど。
ベイトソン理論を応用すると、
母子共々ピエロになって、
悲しみを喜びの演技で処理することが社会的正常の維持だ。
現実には、死なないで帰ってきなさいと泣いた母もいる。
でも世間にはそれを隠す。
いろいろ日本人は激しく切り裂かれる。
ここに特攻隊の最後の笑顔がある。
ピエロの演技、
偽善と虚偽の演技、
これが真実でなかったか。
この笑顔を本気にする事実の感情。
即ち国のために死ぬ喜びに浸った。
真実はピエロの演技だろう。
ベイトソン理論もレイン理論も同じ結果を認識する。
両理論とも、
この現象に人間として向き合えば、演技と認識する。
そこの追い込まれた人は、演技に抜け道を求めざるを得ない。
本心と世間体の統合のために。
日本人の場合、両理論は成り立たないのだろうか。
「お母さん、お母さん、お母さん、さようなら。」
そういう遺書を受け取った母親もいる。
これが事実としての神聖大日本帝国であったことは事実だ。
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