In a Japanese society, the person who cannot depend too much cannot
become a member.
What is depending too much?
Do not you enter other party's feelings?
It is not a relation as others.
It enters the other party by oneself and others' common feelings.
A kind of womb return and pseudoparent and child relation.
It will not be able to relate to the foreigner when such a way of
life is done.
If oneself and others are not independent, oneself and others common
part cannot be extracted.
Then, because it is not possible to talk, the interpersonal
relationship cannot be done.
Good person ,
It is a method of relations not related.
Then, the war apology cannot be done.
The true self doesn't say though it apologizes as a good person.
The remark to the foreign country becomes only a criticism statement
in the much more.
The reason for diplomatic remarks is that oneself and others are not
related it is possible to do.
If it is not possible to depend too much, it is not possible to
relate about the Japanese, and, then, the interpersonal relationship
with the foreign country cannot be done.
Do you go for overreliance or throw it away?
Do you live in government Japan after all because government Japan is
accumulation of the interpersonal relationship that depends too much
or throw it away?
The Japanese has faced about this problem.
Second generation III assembly member system
This is the realities of government Japan in the world of
overreliance.
甘えられない人は、日本人社会に一員になれない。
甘えるとはどういうことか、
相手の気持ちの中に入ることではないか。
他者としての関係でなく、
自他の共通の感情によって、相手の中に入る。
一種の子宮帰り、擬似親子関係。
こういう生き方をしていると、外国の人と関係できまい。
自他が独立していないと、自他の共通部分の抽出が出来ない。
すると対話出来ず、人間関係も出来ない。
いい人ごっこ、
関わらずに関わる方法だ。
こうなると戦争謝罪が出来ない。
いい人として謝罪するが、本当の自分が言ってるわけではない。
まして外国への発言は、非難声明にしかならない。
社交辞令は出来る、自他が関係していないからだ。
甘えられなければ日本人の関係ができない、
すると外国との人間関係が出来ない。
甘えで行くか捨てるか、
結局お上日本とは、甘える人間関係の集積だから、
お上日本を生きるか捨てるか。
日本人はこの問題の直面している。
二世三世議員制度、
これが甘えの世界で、お上日本の実態だ。
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