It is possible to become a double bind theory by Batoson and a good
child, and it is demanded by mother, and do it glad, and inadvertently
when it is not so when it is a good child.
Even if he or she becomes a good child, the child lives in the self-
denial.
Mother also assists hard, and it lives in the negation ..the self and
the child...
If a result glad goes up, it is possible to face it out as it is as a
result.
However, the dark of the mind of the self-denial can be done here.
When it doesn't go well, it will live in me unpleasant.
In the Dainichi this empire, the Japanese became the subject of the
imperial country, was proud of Japan, and alive.
However, this is a self-denial.
Then, it acts the double bind.
It knew the defeat at the Pacific War at the war.
It had already known it to be a defeat war.
However, if it is said, it is tortured to the nation.
The good outside shouts the Japan cheers of it when defeated privately.
It does so and the equilibrium of feelings is taken.
It was likely already to have been defeated at this time.
It is because it is possible to take it of the defeated excuse.
It was assumed to be a justice to die for the imperial country spirit
or the country, and aimed at the maintenance of feelings in the table.
However, isn't this a denial of the self-denial?
Feelings are oscillated, and, in a word, it burns to the imperial
country spirit.
You might say the excuse that doesn't see the truth in the world.
While calling out the Japan cheers
Feelings that were not able to be said so had been suppressing
annihilated.
The Japan cheers and the even number do the kind of the Japanese in the under.
Even if feelings can be cheated, logic cannot be cheated.
The reality moved by not feelings but logics.
Feelings and words are five dimensions.
The reality is four-dimensional.
The Japanese was doing a four-dimensional war by five dimensions.
This becomes a delusion psychiatrically of Western Europe.
The word and feelings of five dimensions are made the same with four-
dimensional.
This is normal of the spirit.
The Japanese was not normal.
Fight of normality and abnormality
It might not have been the Pacific War.
This is Batoson theory.
ベイトソンらのダブルバインド理論、
いい子になれ、母親に要求される、
いい子の時はうれしいことをしてくれ、そうでないときつい。
子供はいい子になろうと、自己否定を生きる。
母親も、一生懸命応援し、自己と子供に否認を生きる。
その結果うれしい成果が上がれば、そのまま押し切れる。
だがここに自己否定の心の闇が出来る。
うまく行かないときは、嫌な自分を生きることになる。
大日本帝国で、日本人は皇国の臣民となり、
日本に誇りを持って生きていた。
だがこれは自己否定である。
そこでダブルバインドの演技が行われる。
太平洋戦争の時、戦争に負けることは知っていた。
すでに負け戦であることを知っていた。
だがそれを言えば、国家に拷問される。
内輪では負けるといい、外面は日本万歳と叫ぶのだ。
こうやって気持ちの平衡を取る。
この時はもう負けていたのではないか。
負けていた言い訳をしていたとも取れるからだ。
表では皇国魂だの、国のために死ぬことを正義とし、
気持ちの維持を図った。
だがこれが、自己否定の否定ではなかろうか。
つまり気持ちを発振させ、皇国魂に燃える。
世界の真実を見ない言い訳といっていいかも知れない。
日本万歳を叫びながら、
そう言えない気持ちを弾圧殲滅していた。
日本万歳、その対偶は、日本人の下種やろう。
気持ちは騙せても、論理は騙せない。
現実は気持ちでなく、論理で動いていた。
気持ちや言葉は、五次元。
現実は四次元。
日本人は四次元の戦争を、五次元でやっていた。
これは西欧の精神医学で妄想となる。
五次元の言葉や気持ちが、四次元と同一化する。
これが精神の正常性だ。
日本人は正常ではなかった。
正常と異常の戦い、
それが太平洋戦争ではなかったのではないか。
これがベイトソン理論だ。
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