2007年8月3日金曜日

From social space to human field

Uncertainty in the whole and part
The whole disappears when standing in a partial disappearing and the
part when standing in the whole.
The world that exists like this is a place of the quantum mechanics.

In the place, the mind is a soul, and is things and a society, too.
There is a social space by the self and the organization and are a
society and a nation.

The mind disappears in the man place if the thing disappears, and it
stands in the thing if standing in the mind.
However, it exists in the world where the thing and the mind are the
same.
The thing might be equivalent to the mind in a certain situation, and
it be converted.

True Japanese spirit might become arms.

Dying at that time might become consumption of gunpowder.

Japan can say that they break out in the equivalent world of the
thing and feelings.
By chance, it might be the advanced world.
However, when it makes a mistake in the usage, it is the world of the
delusion and the frenzy crime.

If it is lost, and the individual stands in the individual if he or she stands
in the world, the world is lost.

It must be a way of life, and it must be ,in a word, man who it is the world
and is not the thing.

This is like the present stage of the industrial civilization.
The Dainichi this empire treats the person as a thing.
Cannot know ball cartridge war.

If it is lost, and the individual personality stands in the
individual if it stands in the organization, the organization is lost.


Therefore, the individual and the organization live in the human
nature.
It lives in the world of the dignity of man.
This is a super-present age.


全体と部分の不確定性、
全体に立つと部分消え、部分に立つと全体が消える。
このように存在する世界が、量子力学の場だ。

場は心でも魂でもあり、物事や社会でもある。
社会空間は、自己や組織、社会や国家がある。

人間場では、心に立てば物が消え、物に立てば心が消える。
だが物と心が同じ世界に存在する。
ある状況では物と心が等価であり、変換されることもある。

大和魂が兵器になることもある。

そのときは死ぬことが、火薬の消耗になるのかもしれない。

日本は物と気持ちの等価世界に在るとも言える。
ひょっとしたら先進世界かもしれない。
だが使い方を間違えると、妄想や狂気犯罪の世界だ。

世界に立てば個人は失われ、個人に立てば世界は失われる。

つまり世界でも物でもない生き方、人間であること。

これが産業文明の現段階のようだ。
大日本帝国は人を物として扱い、
実弾戦争ごっこをしたといえるのかも知れない。

組織に立てば、個人の人格は失われ、
個人に立てば、組織は失われる。

だから個人も組織も人間性を生きる。
人間の尊厳の世界を生きる。
これが超現代だ。

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