Let's assume the Pacific War and the problem to be a repose of soul
curse by the comfort woman, forced labor, the slaughter, and the rage
of this problem still.
The revengeful ghost whom Mr. source of light made attacks the woman
who surrounds Mr. source of light in The Tale of Genji, it emits high
heat, and it is made to writhe, and it adds, and it kills and wounds
it making it rage.
Not only the victim who was born there and the Japanese but also
people and they in the world were killed and wounded even if the
Pacific War was a holy war of self-defense of being for the Japanese,
and suffering was given to surroundings.
A heavy suffering was given to people though the Pacific War did ..the holy war
it...
These suffering becomes a revengeful ghost, and it will not be in what about it
thinks so the problem.
Even if there is validity of the war of Japan
The revengeful ghost where the suffering originates is repose of soul
and.
It is repose of soul as for it, and the revengeful ghost doesn't
disappear.
However, the revengeful ghost might restfully become it if there is a
repose of soul.
At least, the mind of the person who does it will not get rough.
Justifying repose of soul
The mind will be distorted, it ruin, and it make it to the impulse.
It is sure to appear to the boy who influences easily most if it
becomes the structure of the fabric of society.
Isn't this a boy problem?
The memorial festival at War Memorial Day should be a repose of soul
to all the Pacific War itself, the sacrifices and destruction if
standing in this idea.
Distortion of mind without such a conception
It makes the revengeful ghost, it is attacked by it, and the society
falls into disorder.
It protests against the comfort woman resolution.
Do not you see that the revengeful ghost is raging it?
Having massacred it is got back and doesn't attach.
It is not permitted to repose of soul.
However, the revengeful ghost is voluntarily made in repose of soul
and the mind, and it is attacked by it.
Then, is it opposable ..saying..?
War Memorial Day with the Pacific War
It should be a day of the repose of soul to bloodshed and the
destruction that it did.
Is the distortion of the mind not done so a boy problem, and is not
the social ruin?
The revengeful ghost voluntarily makes, attacks it, and kills and
wounds the person surrounding.
The boy problem etc. might be the sacrifices that dedicate it to the revengeful
ghost who voluntarily made it.
慰安婦・強制労働・虐殺、
いまだこの問題が暴れることは、
太平洋戦争とその問題を鎮魂しない祟りだと仮定してみよう。
源氏物語では光源氏の作った怨霊が、
光源氏を取り巻く女性に襲いかかり、
高熱を出したり、悶えさせたり、暴れさせ足し、殺傷する。
太平洋戦争が日本人にとって自存自衛の聖戦だとしても、
そこに生まれる犠牲者、
日本人だけでなく、世界の人々、
彼らを殺傷し、周囲に苦しみを与えた。
太平洋戦争が聖戦であったしても、人々に重い苦しみを与えた。
これらの苦しみが怨霊になる、そう考えることは問題あるまい。
日本の戦争の正当性があるとしても、
その苦しみの発する怨霊は、鎮魂されることはない。
それを鎮魂しても、怨霊は消滅することもない。
だが鎮魂があれば、怨霊は安らかになるのではないか。
少なくとも、それをやる人の心が荒れることはあるまい。
鎮魂せず正当化することは、
心を歪ませ、荒廃させ、衝動化するだろう。
それが社会の構造の構造となれば、
最も影響しやすい少年に現れるはずだ。
これが少年問題ではないか。
この考えに立てば、
終戦記念日の慰霊祭は、
太平洋戦争そのものと、
すべての犠牲と破壊への鎮魂でなければならない。
そういう発想のない心のゆがみ、
それが怨霊を作り、それに自身が襲われ、社会が乱れる。
慰安婦決議に抗議する、
それ自体が怨霊が暴れていることに見えないか。
大虐殺をやってしまったことは、取り返しつかない。
それを鎮魂しても許されない。
だが鎮魂しないと、心に怨霊を自ら作り、それに襲われる。
そうなると言うことに反対できるだろうか。
終戦記念日は、太平洋戦争自身と、
それの行った殺傷と破壊への鎮魂の日でなければならない。
そうしない心の歪みが少年問題であり、社会の荒廃ではないか。
怨霊は自ら作り、自分を襲い、その人の周辺を殺傷する。
少年問題などは、自ら作った怨霊に捧げる、生贄かもしれない。
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