2009年5月1日金曜日

materialization of Goedel's incompleteness theorem

Let's explain the incompleteness theorem of Goedel first of all without using word Goedel.

A certain Prime Minister said.
I do not say that I do not go even if going to Yasukuni.
This is a sentence that cannot be decided.

These sentences are resolved and each kinematic pair = denial is taken.
Kinematic pair sentence is an one set and exists actually.

*。
I do not say that I am going to Yasukuni.
I say that I am not going to Yasukuni a negative sentence.

I do not say that I am not going to Yasukuni.
I go to Yasukuni in a negative sentence.

When you synthesize two sentences
I go though I do not go in Yasukuni.
Such a state doesn't exist.

I go to Yasukuni here in sentences correct by nothing but one.

It is a decision of the sentence to which this cannot be decided.

*。
I do not say that I do not go even if going to Yasukuni.
These sentences are not contradicted.

Therefore, no contradiction of these sentences cannot be proven.

In the action of the reality,
It is achieved neither going nor not to go at the same time.

*。
The reality proves it.

The prime minister who had done this remark caused the mental disease.
When not possible is executed, it is crazy.

Devil U.S.-Britain is annihilated in Heaven [**].
Japan that had insisted not the particular doing was annihilated.
That is, it is not possible to prove.

*。
This made the incompleteness theorem of Goedel substance.

It is a valuable case to assume the formal logic to be substance of the reality.

先ずGoedelの不完全性定理をGoedelという言葉を使わないで説明しよう。

ある総理大臣が言った。
靖国に行くとも行かないとも申しません。
これは決定不能文だ。

この文章を分解しそれぞれの対偶=否定を取る。
対偶文はワンセットで現実に存在する。

*。
私は靖国に行くとは申しません。
否定文は、私は靖国へ行かないと申します。

私は靖国へ行かないとは申しません。
否定文は、私は靖国へ行きます。

二つの文章を合成すると、
私は靖国は行きませんが、行きます。
このような状態は存在しない。

ここでただ一つ正しい文章は、
私は靖国へ行きます。

これが決定不能文の決定だ。

*。
私は靖国へ行くとも行かないとも申しません。
この文章は無矛盾である。

従ってこの文章の無矛盾は証明できない。

現実の行動で、
行くことと行かないことが同時に実現することはない。

*。
それは現実が実証している。

この発言をした総理は、精神障害を起した。
ありえないことを実行すると、気が狂ってしまう。

鬼畜米英を天誅殲滅する。
こんな出来ないことを主張した日本は、全滅した。
即ち、証明不能である。

*。
これがGoedelの不完全性定理を実体化したことだ。

形式論理を現実の実体とした貴重なケースだ。

0 件のコメント: