2016年3月31日木曜日

laughter and humor

A laugh is feeling and the humor is joking by a word. Or a laugh is non-Euclid and the humor is Euclid. * A Japanese rakugo落語 makes a laugh explosive. There was such burst of laughter in the United States. "The United States should store a nuclear missile in the bathroom in each private house." This remark has made the United States burst into laughter. * This is different from a Japanese rakugo. This isn't to make the humor explosive. It's a rakugo that silly person's chain reaction explodes. This is non-Euclid. Stupidity as man is to make that notice. Godel theorem doesn't stand up here. At the end of proof. 笑いは感情であり、ユーモアは言葉による洒落である。 即ち、笑いは非ユークリッドであり、ユーモアはユークリッドである。           * 日本の落語は、笑いを爆発させる。 アメリカで、こういう爆笑があった。 「アメリカは、核ミサイルは各民家の便所に収納すべきである。」 この発言は、アメリカを爆笑させてしまった。 * これは日本の落語とは違う。 これはユーモアを爆発させることではない。 バカの連鎖反応が、炸裂するのが落語である。 これは非ユークリッドである。 人間というバカが、それを気付かせることである。 ここにゲーデル定理は成り立たない。 証明終わり。

0 件のコメント: