2013年12月30日月曜日
tensor consisit of scaler
In the 第 Ⅷ paper which Kiyoshi Oka announced in France, the exercise was all deleted and was.
Here is the Japanese method of thinking.
Also in me, after having an abstract discussion, the example of which it consists is written.
*
In France, a concrete case is examined and it sublimates to the abstract theory which summarized it.
An example is not needed there.
*
In Japan, an emotional argument examines the fact.
It is sublimated to reasonable abstract theory.
Here is conversion to the intellect of an emotional argument.
*
But in Western Europe, there is no emotional argument and it thinks by reason.
*
For example, Japan's prime minister worshipped at the spirits-of-the-heroic-dead shrine.
This is natural in an emotional argument.
But Western Europe does not understand this.
Generally, Japanese people do not know to do what.
Magic is done.
*
In neither China nor South Korea, he can understand this magic.
No, China, and South Korea are rubbed the wrong way.
An emotional argument of Japan is a certain meaning, and differs from the emotional argument of Asia.
*
Pure intuition of Japanese people is a phenomenon unique also in Asia.
This is openly shown not only in Asia but in the world.
The world cannot understand a Japanese emotional argument.
*
Then, Japanese people cannot recognize that the world cannot understand Japan.
This is a problem.
Japanese people give that it is strange to the world.
Pure intuition of Japanese people cannot recognize it.
*
This unique emotional argument is just the Japanese world.
The world is made to understand this singularity.
Feeling and reason are deepened in it and it is made a basic theorem.
*
The learning of Japan is the gathering to a basic theorem.
Therefore, it is an existence far from the Nobel Prize.
Generally, the learning in the world consists of a tale or a strategy.
Therefore, the Nobel Prize consists of a Japanese basic theorem.
*
The world does not gear with Japan.
The time when a basic theorem becomes the Nobel Prize comes among them.
*
A spirits-of-the-heroic-dead shrine is the existence which floated from the world.
The intellect which can recognize it is required.
It is the Japanese basic problem that the intellect does not exist.
*
Even when it is natural on a Japanese feeling target, in the world, it is not natural.
Unless it reaches the realistic intellect which recognizes this hysteresis, Japanese people do not constant-state in the world.
The end of proof.
*
The scalar thinking and this which are inherent in vector thinking are pure intuition.
This is inherent in Godel's incompleteness theorem or Newtonian mechanics.
Murasakishikibu showed it.
岡潔がフランスで発表した第Ⅷ論文で、例題が全部削除されたいた。
ここに日本人の思考法がある。
私の場合も、抽象的議論をしてから、それが成り立つ具体例を書く。
*
フランスでは、具体的場合を検討して、それをまとめた抽象論に昇華する。
そこでは具体例はいらない。
*
日本では感情論で、事実を検討する。
それを理性的な抽象論に昇華する。
ここに感情論の知性への変換がある。
*
だが西欧では、感情論はなく、理性で思考する。
*
例えば、日本の首相が英霊神社に参拝した。
これは感情論では当然だ。
だが西欧は、これを理解しない。
大体、日本人は何をやっているのか、分からない。
魔術をやっている。
*
中国や韓国には、この魔術が理解出来ない。
否、中国や韓国の感情を逆なでする。
日本の感情論は、ある意味で、アジアの感情論と異なる。
*
日本人の純粋直感は、アジアでも特異な現象だ。
これをアジアばかりか、世界に公然と示す。
世界は日本人の感情論を理解できない。
*
そこで日本人は世界が日本を理解できないことを認識できない。
ここが問題だ。
日本人は世界に得体の知れないことをやる。
それを日本人の純粋直観が認識できない。
*
この特異な感情論こそ、日本人の世界だ。
この特異性を世界に理解させる。
それには、感情と理性を深めて、基本定理にする。
*
日本の学問は、基本定理の集まりだ。
だからノーベル賞には遠い存在だ。
大体、世界の学問は、物語や戦略からなる。
だからノーベル賞は、日本人の基本定理からなる。
*
日本と世界は噛み合わない。
その内、基本定理がノーベル賞になる時代が来る。
*
英霊神社は、世界から浮いた存在だ。
それを認識できる知性が必要だ。
その知性がないことが、日本人の基本問題だ。
*
日本人の感情的には当然でも、世界には当然ではない。
このヒステリシスを認識する現実的知性に到達しないと、日本人は世界に定在しない。
証明終わり。
*
ベクトル思考を内在するスカラー思考、これが純粋直観だ。
これはゲーデルの不完全性定理やニュートン力学を内在する。
それは紫式部が示した。
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿