2013年12月11日水曜日

Japanese character

Kant did philosophy as that reasonable. It became a problem whether an argument also evolves and it is really reasonable. Mathematics and science have proof and it is assumption altogether in a general argument. So to speak, it argues using a lie or delusion. It will be made true if 多 of those who think that truth is in it is good. * Democracy and capitalism are made true. This is amusing somehow. Isn't this the trickery of reason? * religion, morality, a state, and law -- wasn't it deceived by - literature? Aren't these devilish sweets? Reality became hell and people were deceived. It was deceived by being impressed. Impression is just devilish sweets. It is the world of insanity and a crime. * Impression and hell are the laws of an action and reaction. Not being impressed is the world of inertia. This is the Japanese spirit. * There is no gorgeous gorgeous impression in the Japanese spirit. Isn't this people's abode? This is Japanese appearance. A poor reception is just people's abode. The end of proof. * Gorgeous magnificence on the back side of a dress. This is foppish. There is smartness just in a poor dress. This is character. The end of proof. カントは理性があるものとして哲学した。 議論も進化して、理性は本当にあるのかが問題となった。 証明は、数学や科学にあり、一般の議論では、すべて仮定である。 謂わば、嘘や妄想を使って議論する。 その中に真実があると思う人が多いいと、それを真実とする。    * 民主主義や資本主義を真実とする。 どうもこれがおかしい。 これが理性のまやかしではないか。 * 宗教や道徳、国家・法・文学に、騙されていたのではないか。 これらが、悪魔のお菓子ではないのか。 現実が地獄となり、人は騙されていた。 感動することに、騙されていた。 感動こそ、悪魔のお菓子である。 それは狂気と犯罪の世界だ。     * 感動と地獄は、作用と反作用の法則だ。 感動しないことが、慣性の世界だ。 これが大和魂だ。 * 大和魂には、絢爛豪華な感動はない。 これが人の棲家ではないか。 これが日本人の佇まいだ。 粗末なもてなしこそ、人の棲家だ。 証明終わり。 * 服装の裏側の、絢爛豪華。 これがおしゃれである。 貧しい服装にこそ、格好良さがある。 これが品性である。 証明終わり。

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