2012年9月27日木曜日
problem of ego
Self also has the portion imported from Western Europe.
But since Hikaru Genji was too much able, he was able to give self.
He cannot live by cooperation with the circumference.
He was always alive with loneliness and despair.
*
But Hikaru Genji did not become a soul.
Hikaru Genji used 4 years old, was hard on the mother to the court lady, and was killed.
For the reason, both beds were made Fujitsubo, the Emperor's second wife, to 12 years old.
*
Hikaru Genji is an owner of the talent to the extent that it is not understood by whom.
For the reason, there is a field which canceled dissatisfaction by the woman.
Hikaru Genji's talent was excellent in all fields.
When developing the talent exceeding victory and defeat, it got used to the soul.
But the talent was developed by the woman.
*
Soseki Natsume was troubled by the self which entered from Western Europe.
But he is an eccentric person and was made to live self now.
The self of this delusion and original self disputed.
This was synthesized and self was lived.
*
Western self and originally self disputed and it fell to the double bind.
Self-assertion was lived as this correspondence.
This is transcendence of its self and unification with the universe.
The law of self and heavens is identified.
But it was not attained.
*
Identification of pain and joy.
Namely, identification of an action and reaction.
It is not made.
A balance must be taken.
*
It is Japan's pain.
It is Godel's incompleteness theorem.
It cannot but process now.
*
All the propositions of non liquet are eliminated.
It is transcendence of its self and unification with the universe.
This is a way of life of Japan.
自我は西欧から輸入された部分もある。
だが光源氏は余りにも有能であったために自我を与えられた。
彼は周囲との協調で生きられない。
彼は何時も孤独と絶望と生きていた。
*
だが光源氏が魂にはならなかった。
光源氏は四歳にして母親を女官にいじめ殺された。
その為天皇の後妻の藤壺と12歳まで寝床を共にした。
*
光源氏は誰に理解されないほどの才能の持ち主である。
その為、女で不満を解消した面がある。
光源氏の才能は、あらゆる面で優れていた。
勝ち負けを超えて才能を展開すれば、魂になれた。
だが女で才能を展開した。
*
夏目漱石は、西欧から入った自我に苦しめられた。
だが彼は変人であり、これで自我を生きさせられた。
この妄想の自我と本来の自我が抗争した。
これを総合して、自我を生きた。
*
西欧自我と本来自我が抗争し、ダブル・バインドに落ちた。
この対応として、自己主張を生きた。
これが則天去私である
自我と天の法則を同一化する。
だがそれが達成されなかった。
*
苦しみと喜びの同一化。
即ち、作用と反作用の同一化。
それは出来ない。
平衡を取るしかない。
*
それは日本の苦しみだ。
それはゲーデルの不完全性定理だ。
これで処理するしかない。
*
真偽不明の命題をすべて排除する。
それが則天去私である。
これが日本の生き方だ。
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿