Western Europe civilization made from objective, universal validity
The income, consumption, the desire, and nationalism tear.
The civilization made from the theory reason is torn up into the
feelings theory.
Let's decipher it by the Lane theory.
An objective, universal validity is put between nature and man.
The civilization that it makes
The fault is made in nature and the civilization, and it gives birth
to the crack between the civilization and the person.
Then, the nation and industry start burying this fault by patriotism
and making to rights, and, on the other hand, the person tries to
bury this crack by narrow interests and patriotism.
Thus, the rights financial influence and patriotism become universal
human races.
An objective, universal validity made the opposite world.
The even number of human rights was a desire. ?
The even number of reason can be called feelings.
People had a lot only in the eigenvalue though human rights, freedom,
and the justice were intellect's eigenfunction.
The world that had been made from human rights excluded human rights.
Moreover, it fell in a new paradox hall.
The incompleteness theorem of Gёdel was acknowledged because of this.
The person cannot become familiar a lot, and the industrial
civilization has exploded the desire to the theory reason with the
industrial civilization though it was possible to make.
Reason, paradox of desire or hysteresis
The Lane theory was a mechanism living in the paradox here.
Moreover, it is a brandished way of life in the paradox.
It is Gёdel rationality to exceed this, and is super-reason that
controls the earth society.
Universality and desire
Objective, universal validity of desire.
Reason is a possibility of feelings that it is not possible to exist.
Feelings are the possibilities of reason that it is not possible to
exist.
It present exists the integration of the reason and emotions. work
out
The instinct precedes the human nature.
Real existence to live in human nature instinctively.
Contradicted self-identity and man's existence structure of the
reason and emotion were absolutely clarified.
Incompleteness theorem Ver7.9.2 of Gёdel.
The first theorem.
As for cannot the integration of the reason and emotions, and the
decision it that can be integrated but correctness by nothing but one,
the person consists of the reason and emotion.
The second theorem.
The reason and emotion is not contradicted.
Therefore, the no contradiction is not proven in man.
It is not possible to live in no contradiction.
Contradiction is set up and the pointing vector is set up making to
the fixed provinces and there.
This is person's way of life.
客観的普遍妥当性で作られた西欧文明、
所得・消費・欲望、ナショナリズムに引き裂かれている。
理論理性で作った文明が、感情論に切り裂かれている。
レイン理論で解読しよう。
自然と人間の間に、客観的普遍妥当性を入れる。
それが作る文明は、
自然と文明に断層を作り、文明と人の間に亀裂を生む。
そこで国家や産業は、愛国心や利権化でこの断層を埋めようとし、
一方人はこの亀裂を私利私欲や愛国心で埋めようとする。
かく利権金権や愛国心が人類普遍となる。
客観的普遍妥当性は、正反対の世界を作った。
人権の対偶は、欲情だった!?
理性の対偶は感情だったともいえよう。
人権、自由と正義は知識人の固有関数であっても、
多くに人々には、固有値でしかなかった。
人権で作った世界は人権を排除した。
また新しいパラドックス・ホールに落ちた。
そういうわけでGёdelの不完全性定理が認知された。
理論理性は産業文明と作れたが、
多くに人には馴染めず、
産業文明は欲情を爆発させてしまった。
理性と欲情のパラドックス、或いはヒステレシス、
ここにレイン理論はパラドックスを生きる仕組みであった。
しかもパラドックスに振り回される生き方だ。
これを超えるのがGёdel合理性であり、
地球社会を制御するスーパー理性だ。
普遍性と欲情、
欲情の客観的普遍妥当性!
理性は感情の存在不可能という可能性である。
感情は理性の存在不可能という可能性である。
理性と感情の統合に成り立つ現存在。
本能は人間性に先立つ。
本能の中で人間性を生きる実存。
理性と感情の、絶対矛盾的自己同一性、
人間の存在構造が明らかになった。
Gёdelの不完全性定理Ver7.9.2。
第一定理。
理性と感情の統合、
統合不能決定不能、
唯一つ正しいことは人は理性と感情からなる。
第二定理。
理性と感情は無矛盾である。
よって人間の中でその無矛盾は証明されない。
無矛盾を生きることは出来ない。
矛盾を定在化、そこにポインティングベクトルを立てる。
これが人の生き方。
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