2007年7月27日金曜日

Salinger and Genji Story

Salinger's Holden corresponds on the purple of The Tale of Genji.
Catcher?Two kinds of people are distinguished in Z Inn Za Rye.

Money and power are pursued.
The one to live humbly for great cause.
This is Mr. source of light.

Money and power are thrown away.
The one to request noble death for great cause.
This is on purple.

The latter is Holden.
He is said by the teacher.
You try to live in a noble death for great cause of throwing away
money and power.

The outlook on the world of Judea and the sphere of the Christianity
is seen here.
The person lives for money and power.
There is a difference moralistic or immoral in that.

Money and power are thrown away and it lives.
This is training person's way of life in the Japanese culture.

This will live in a noble death in Western Europe.
This is Salinger and Holden's way of lives.

That is, a noble death is to live in the mental disease.

Salinger has Mental Hospital hospitalization and it is alive as
hermit's odd person.
Because after all, Holden also goes to Mental Hospital
It is a translation that says a noble death this.

It becomes it so in the Salinger literature.
Are neither Judea nor the sphere of the culture of the Christianity
the fairly poor worlds when thinking so?
It be only me that think so?

Those who train by saying in Japan are kinds of the mental disease.
It gets a mental disease in the Western Europe world though Warkingpa
is training person's way of life.

Government Japan has this idea.
It is Imperial Rescript on Education, patriotism, and a severe punishment to
cure the mental disease.

Western Europe crashes with the Orient and Japan in the book today.
How is here lived through?
Warkingpa that does it.
It is a fight that takes one's life in one's own hands.

A new earth society is created there.
It is a mission of Warkingpa.

Cool Japan was born in this suffering.
The soul was put in the contemporary civilization.


サリンジャーのホールデンは、源氏物語の紫の上に相当する。
キャッチャ-ズ・イン・ザ・ライでは、二種類の人が区別される。

金と権力を追求する、
大義のために卑しく生きるもの。
これが光源氏だ。

金と権力を捨て、
大義のために高貴な死を求めるもの。
これが紫の上だ。

後者がホールデンである。
彼は教師に言われる。
君は金と権力を捨てるという大義のために、
高貴な死を生きようとしている。

ここにユダヤ・キリスト教圏の世界観が見える。
人は金と権力を求めて生きるものだ。
その中に道徳的か非道徳的かの違いがある。

金と権力を捨てて生きる。
これは日本文化では修行者の生き方だ。

西欧ではこれが、高貴な死を生きることになる。
これがサリンジャーやホールデンの生き方だ。

即ち、高貴な死とは、精神病を生きることだ!

サリンジャーに精神病院入院歴があり、
そして世捨て人の変人として生きている。
ホールデンも結局精神病院へ行くわけだ。
これを高貴な死と言う訳だ。

サリンジャー文学ではこうなる。
こう考えると、ユダヤ・キリスト教文化圏って、
随分貧しい世界ではないか。
そう思うのは私だけだろうか。

日本で言う修行者は、精神病の一種。
ワーキングプアは修行者の生き方であるが、
西欧的世界では精神病になる!

この考えをお上日本は持つ!
精神病を治すのが教育勅語・愛国・厳罰!

今日本では西欧と東洋と日本が激突している。
ここをどう生き抜くか。
それをやっているワーキングプア!
命を賭けた戦いだ!

そこに新しい地球社会が創造される。
それがワーキングプアの使命だ。

この苦しみにクールジャパンが誕生した!
現代文明に魂を入れた!

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