2014年8月20日水曜日

two symmetry

Dynamical symmetry. The law of an action and reaction is dynamical symmetry. This is not that God gave but is human work. Static symmetry. A man and a woman are static symmetry. This is that God gave. * The Euclidean space which separated good and evil is human work. The Confucius thought does not separate good and evil, but is the non-Euclidean space of the human origin. * Christianity has separated good and evil and this is an artificial idea. The Confucius thought intends [ natural ] not to separate good and evil. Christianity separates good and evil and serves as the Absolute. Christianity became God. This is artificial God. * Power governs people, power gets worse very much, and, as for the Confucius thought, the power which crushes it appears. This is a change of generation and this the classical examination system for the the government service. * Christianity is thought absolutely and the Confucius thought is a relative idea. It becomes the difference between justice and relative justice absolutely. * Since Christianity is justice absolutely, it eliminates the contrary. Since the Confucius thought is relative justice, it is converged on a change of generation. * With the Confucius thought, patriotism has every country, turns no absolutely. But people who say a masochistic view of history make patriotism the thing of only that of Japan. Christianity absolute justice is asserted. Christianity is asserted in Confucius's world. This is absolute patriotism of Japan. Even if it sees this from the West, and it sees from the East, it is not realized. It is outside the object of thinking or an intention. * Patriotism of Japan is not realized. The end of proof. 動的対称性。 作用と反作用の法則は、動的対称性である。 これは神が与えたことでなく、人為である。 静的対称性。 男と女は、静的対称性である。 これは神が与えたことである。       * 善悪を分離したユークリッド空間は、人為である。 孔子思想は、善悪を分離せず、人間根源の非ユークリッド空間である。 * キリスト教は、善悪を分離しており、これは人為の考えである。 孔子思想は、善悪を分離しない自然な考えである。 キリスト教は、善悪を分離し、絶対者となる。 キリスト教が神となった。 これは人造の神である。           * 孔子思想は、権力が人を支配し、権力が極悪化し、それを潰す権力が現れる。 これが世代交代であり、これが科挙である。 * キリスト教は、絶対思想であり、 孔子思想は相対的考えである。 絶対正義と相対正義の違いとなる。       * キリスト教は絶対正義であるから、反対を排除する。 孔子思想は、相対正義であるから、世代交代に収束する。 * 孔子思想では、愛国心は、どの国もあり、絶対化しない。 だが自虐史観を言う人たちは、愛国心は日本のだけのものとする。 キリスト教的絶対正義を、主張する。 孔子の世界で、キリスト教を主張する。 これが日本だけの絶対愛国心である。 これは西洋から見ても、東洋から見ても、成り立たない。 思考や意思の対象外である。 * 日本だけの愛国心は、成り立たない。 証明終わり。

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