2014年8月31日日曜日

monotonousizing of feeling

Youth has impression. He would like to reproduce it and it asks repeatedly. If it passes through a year, the impression will also disappear. Furthermore, if it grows older, it will be reminded of an easy thing. Since this is with a Japanese quince, it will be required. * But people ask for impression. media gets into a rut and the world of impression needlessness spreads. This is the ordinary world and is the world of a scalar. * Industrialization = Isn't the world of competition needlessness at human beings? People do something. This was a life activity and industrialization was not a life activity. * He gets tired with impression or competition and it becomes unnecessary. Those who live competition are required and there is also a way of life which is not done so. * The way of life which carries out neither success in life nor a success story. This is a creature of the Buddha. This is man's base. * It is a way of life which does not compete. That is, it is a way of life which does not ask for impression. * It is a spiritual way of life and is the world of the Basho haiku poem. This is the Japanese spirit. The end of proof. 青春には、感動がある。 それを再現したくて、何度も求める。 年を経ると、その感動も消えてくる。 更に年を重ねると、なんでもないことを思い出す。 これをボケといることもあり、それが必要であることになる。       * でも人は、感動を求める。 メデァもマンネリ化し、感動不要の世界が広がる。 これが普通の世界で、スカラーの世界である。 * 工業化=競争の世界は、人類に不要ではないか。 人はなにかをする。 これが生命活動であり、工業化は生命活動ではなかった。       * 感動や競争に疲れ、それが不要になる。 競争を生きる人も必要だが、そうしない生き方もある。 * 立身出世や成功物語をしない生き方。 これが仏の衆生である。 これが人間の基底である。        * それは競争をしない生き方である。 即ち、感動を求めない生き方である。 * それが魂の生き方であり、芭蕉俳句の世界である。 これが大和魂である。 証明終わり。

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