Anti-power is an image, and it doesn't exist actually though power actually exists.
Saying as real existence or the present existence
Power and anti-power were made, and it oscillated, and the image that did not actually exist was made.
Convenience is exclusively because this is a delusion good.
The one opposed it is excluded because it is exclusive.
Thus, it becomes self-righteousness.
It is ultimate independence, and egoism.
The person is a social person, and the person can carry out the function only there.
It doesn't function to the Orient and the United States ..this...
That is, there is no society.
*。
Though there was a society in Europe
On the other hand, there is idealism, and this is a nonentity.
The criticism only is actually a lie, is a delusion, and exists.
Hegel's Aufheben doesn't actually function.
It is a self-identification theory of Nishida who makes it real existence.
*。
Idealism was actually play and play of the child.
*。
Real existence and the present existence were the play of the child.
The person has life and the reality in daily life.
Person's life is approved only here.
*。
Real existence and the present existence are approved to the world without the life.
It is the world of the death that assumes the life not to be able to exist.
Emptiness and the cooped-up feeling arise here.
It playing the word is real existence and present existence as for it.
There is no life there.
*。
Let's discuss the tragedy in the United States by the following blog.
権力は現実に存在するが、反権力はイメージであり、現実に存在しない。
実存とか現存在といっていることは、
権力と反権力を発振し、現実に存在しないイメージを作ったのである。
これは妄想であるから、排他的であり、使い勝手がいい。
排他的であるから、それに反対するものを排除する。
かくして唯我独尊となる。
究極の自立であり、エゴイズムである。
人は社会的存在であり、人はそこでしかその機能は果たせない。
東洋やアメリカにはこの機能がない。
即ち、社会がない。
*。
ヨーロッパには社会があったが、
一方に観念論があり、これは非実在である。
批判ということは、現実には嘘や妄想でしかない。
現実にヘーゲルのアウフヘーベンは機能しない。
それを実在化した西田の自己同一化理論だ。
*。
観念論は、現実には遊びや子供の遊戯であった。
*。
実存や現存在は、子供の遊戯であった。
人には、生活や日常・現実がある。
ここにしか人の命は成立しない。
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実存や現存在は、命のない世界に成立する。
生を存在不可能とする死の世界だ。
ここに空しさや閉塞感が生まれる。
それを言葉遊戯した実存や現存在だ。
そこには命はない。
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次のブログでアメリカの悲劇を論じよう。
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