2013年7月7日日曜日
portion and whole
Neither a collge graduate nor graduate school appearance becomes useful.
The defective product was mass-produced when they became a Japanese bearer.
Why is it?
Konosuke Matsushita says.
A junior high school graduate is a Japanese precious article.
Why?
*
High academic achievement works with the head.
Industrial high school appearance works with the body.
*
In an industrial high school, work is memorized by a body = system.
That is, it works on the whole.
This is the true character of Japanese quality goods.
*
What was lost in popularization of higher education is huge.
There is no whole.
*
Queen Elizabeth said.
Why didn't the economic relation person know an economic collapse?
The answer is easy.
There was no whole = system in economy.
However it may accumulate knowledge, there is no whole there.
*
This lost in popularization of higher education.
The knowledge of a portion is destroying the whole.
This is a law of an action and reaction.
*
The earth society which does randomly what a division does not understand in this way was made.
This is the true character of risk society.
People made the risk and were alive.
It is the cause in which this carries out a power rag profit.
This is a law of an action and reaction.
The end of proof.
大学出や大学院出は、使い物にならない。
彼らが日本の担い手になった時、欠陥商品が大量生産された。
何故だろうか。
松下幸之助は言う。
中卒は、日本の宝である。
どうしてなのか。
*
高学歴は、頭で仕事する。
工業高校出は、体で仕事する。
*
工業高校では、仕事を体=システムで覚える。
即ち、全体で仕事する。
これが日本の高品質商品の正体だ。
*
高学歴化で失ったものは巨大だ。
全体がないのだ。
*
エリザベス女王が言った。
何故、経済関係者は、経済の崩壊を知らなかったのか。
答えは簡単だ。
経済には全体=システムがなかった。
幾ら知識を積み上げても、そこには全体がない。
*
これが高学歴化で失ったものだ。
部分の知識は、全体を破壊することだ。
これが作用と反作用の法則だ。
*
かくして、分けの分らないことを出鱈目にやる地球社会が出来た。
これがリスク社会の正体だ。
人はリスクを作って生きていた。
これが権力ぼろ儲けする原因だ。
これが作用と反作用の法則だ。
証明終わり。
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿