2016年3月31日木曜日
optimization of the civilizaiton
An abundant AI is poverty of spirit.
This is a law of an action and reaction.
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An accident is reduced by automatic operation of a car.
This is a good thing.
That's to reduce human ambiguous judgement.
This is a law of an action and reaction.
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Is the AI which doesn't make the humanity degrade possible?
This doesn't consist of symmetry.
uncertainty principle shows for the thing.
An AI makes the humanity degrade.
That's a law of an action and reaction.
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An AI is used suitably.
An AI is used suitably while keeping the humanity abundantly.
Can this compatibility be done?
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The man was gentle in stone age.
When the time was developed, a person made it fiercer.
Or civilaization is a person, it becomes fiercer.
That's ended in human suicide.
It's that the civilization isn't competition-ized in the purpose which won't do that.
At the end of proof.
豊かなAIは、精神の貧困である。
これが作用と反作用の法則である。
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自動車の自動運転で、事故を減らす。
これは良いことである。
それは人間の曖昧な判断力を減らすことである。
これが作用と反作用の法則である。
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人間性を劣化させないAIは可能か。
これは対称性から、成り立たない。
人間性を豊かにすることとそれを劣化させるAIは、不確定性原理が現れる。
AIは人間性を劣化させる。
それが作用と反作用の法則である。
*
AIを適宜に使う。
人間性を豊かに保ちながら、AIを適宜に使う。
この両立はできるか。
*
石器時代は人間は穏やかであった。
時代が進むと、人は凶暴化した。
即ち、文明とは人の凶暴化である。
それは人類自殺に終息する。
そうしない為には、文明を競走化しないことである。
証明終わり。
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