2013年2月12日火曜日

Nishida's philosophy

The basic concept of the Nishida philosophy is "self-identity of absolutely inconsistency." If it says simply, the back and front of money or a bill is the same. * Therefore, although east and west are inconsistency absolutely, they are the same. Good and evil, truth, Heaven, and hell are the same. A dream and hope are the same as that of wrong and hell. Islam is common. But feeling is excessive. They are Western medieval times. * While human beings were long, they call positive thinking and tried to take only a table. It was disproved actually. * A precedent and unexpected are the same in Japan. This is made into Ox arithmetic and it tried to take only a good feeling. As a result, reality became hell. * I will raise an example. Director Yoji Yamada tells hope by the remake of "Tokyo Story." Yoji Yamada makes Yasujiro Ozu nothingness. This is "common." This is the Tale of Genji. * If it sees from hope, it will usually become nothingness. Western Europe is over this stage. This is visible to Yoji Yamada at nothingness. * Japan is a child although Western Europe is the bent youth. 西田哲学の基本概念は、「絶対矛盾の自己同一性」である。 簡単に言えば、貨幣や紙幣の表裏は、同じである。         * 従って、東西は絶対矛盾であるが、同一である。 善悪も、真偽も、美醜も、天国も地獄も、同一である。 夢も希望も、悪と地獄と同一である。 イスラムは、普通である。 だが感情が過激である。 西欧の中世だ。 * 人類は永い間、ポジティブ・シンキングと称して、表だけ取ろうとした。 それは現実に反証された。 * 日本では、先例と想定外は、同一である。 これを○×算数にして、良き心地だけを取ろうとした。 その結果、現実が地獄となった。         * 例を上げよう。 山田洋二監督は、「東京物語」のリメークで、希望を語る。 山田洋二は、小津安二郎を虚無とする。 これが「普通」である。 これが源氏物語だ。 * 希望から見ると、普通は虚無となる。 西欧はこの段階を超えている。 山田洋二には、これが虚無に見える。 * 西欧は歪んだ青春であるが、日本は子供だ。

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