2013年2月12日火曜日
Nishida's philosophy
The basic concept of the Nishida philosophy is "self-identity of absolutely inconsistency."
If it says simply, the back and front of money or a bill is the same.
*
Therefore, although east and west are inconsistency absolutely, they are the same.
Good and evil, truth, Heaven, and hell are the same.
A dream and hope are the same as that of wrong and hell.
Islam is common.
But feeling is excessive.
They are Western medieval times.
*
While human beings were long, they call positive thinking and tried to take only a table.
It was disproved actually.
*
A precedent and unexpected are the same in Japan.
This is made into Ox arithmetic and it tried to take only a good feeling.
As a result, reality became hell.
*
I will raise an example.
Director Yoji Yamada tells hope by the remake of "Tokyo Story."
Yoji Yamada makes Yasujiro Ozu nothingness.
This is "common."
This is the Tale of Genji.
*
If it sees from hope, it will usually become nothingness.
Western Europe is over this stage.
This is visible to Yoji Yamada at nothingness.
*
Japan is a child although Western Europe is the bent youth.
西田哲学の基本概念は、「絶対矛盾の自己同一性」である。
簡単に言えば、貨幣や紙幣の表裏は、同じである。
*
従って、東西は絶対矛盾であるが、同一である。
善悪も、真偽も、美醜も、天国も地獄も、同一である。
夢も希望も、悪と地獄と同一である。
イスラムは、普通である。
だが感情が過激である。
西欧の中世だ。
*
人類は永い間、ポジティブ・シンキングと称して、表だけ取ろうとした。
それは現実に反証された。
*
日本では、先例と想定外は、同一である。
これを○×算数にして、良き心地だけを取ろうとした。
その結果、現実が地獄となった。
*
例を上げよう。
山田洋二監督は、「東京物語」のリメークで、希望を語る。
山田洋二は、小津安二郎を虚無とする。
これが「普通」である。
これが源氏物語だ。
*
希望から見ると、普通は虚無となる。
西欧はこの段階を超えている。
山田洋二には、これが虚無に見える。
*
西欧は歪んだ青春であるが、日本は子供だ。
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿