2013年1月13日日曜日
monetheism is foolish
Monotheism and patriotism are quarrels.
It will blaze up, if there is a quarrel partner, and unless there is a partner, it does not burn.
That is, monotheism and patriotism are the instinct of the death of a double bind.
If an opposite hand of same class is,
People forget that they are human beings, forget that he is man, and start murder in a partner.
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It cannot survive, if a partner is not killed.
But a partner is not annihilated.
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Although the Japanese empire was destroyed totally, people were able to survive very well.
Not everybody was also necessarily able to survive the direction which won.
Although victory or defeat were attached, there are many losses.
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The country of the loss of a life which won the quarrel is also large.
That is, if it is quarreling, he will forget a life.
That is, a soul cannot be made even if it wins a quarrel.
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If it is quarreling, people will forget that it is foolish.
If it is quarreling, people will forget a foolish thing.
This is a law of an action and reaction.
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Even now, national power forgets that they are human beings and a human being.
That is, it turns out that national power is Minamata disease in which a strong man kills the weak.
That is, as for national power, a foolish thing is not in sight.
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namely, religion, morality, a state, and law - literature is foolish.
If this is quarreling, the バカ will disappear.
This is a law of an action and reaction.
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Therefore, you have to see things from both an action and reaction.
It is conscience good sense.
The end of proof.
一神教や愛国心は、喧嘩である。
喧嘩相手がいると燃え上がり、相手がいないと燃えることは無い。
即ち、一神教や愛国心は、ダブル・バインドの死の本能である。
同類の対手がいると、
人は人類であることを忘れ、人間であることを忘れ、相手を殺しに掛かる。
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相手を殺さなければ、生き残れない。
だが相手を全滅させることはない。
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日本帝国は、全滅したが、人は結構生き残れた。
勝った方も、皆が生き残れた訳ではない。
勝敗は付いたが、損失は多い。
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喧嘩に勝った国も、命の損失は大きい。
即ち、喧嘩になると、命を忘れる。
即ち、喧嘩に勝っても、魂は作れない。
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喧嘩になると、人はバカ・阿呆・間抜けであることを忘れてしまう。
喧嘩になると、人はバカであることを忘れる。
これが作用と反作用の法則だ。
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今でも国家権力が、人類や人間であることを忘れる。
即ち、国家権力は、強者が弱者を殺す水俣病であることが分る。
即ち、国家権力は、バカであることが見えないのだ。
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即ち、宗教や道徳、国家・法・文学は、馬鹿である。
これが喧嘩になると、そのバカが見えなくなる。
これが作用と反作用の法則だ。
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よって物事は、作用と反作用の両方から見なければならない。
それが良心良識である。
証明終わり。
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